Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie kan mij helpen met mijn onderzoeksvraag?

Ik schrijf een scriptie over de voor en nadelen van het invoeren van de minimumstraffen in ned. Ik ga de rechtsstelsels van andere landen vergelijken en beschrijven wat er met de vrijheid van rechters gebeurt. Ik heb nu helaas een onderzoek gevonden die mijn vragen al beantwoord. Ik moet mijn vraagstelling dus iets veranderen of uitbreiden. Iemand een idee? Ik zie het niet meer. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
552

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zou je het niet groter kunnen maken? De voor en nadelen van een strenger rechtsstelsel in Nederland. Dus niet alleen minimumstraffen, maar ook

hogere straffen/langer

minder mogelijkheid tot strafaftrek

het gat tussen 25 jaar en levenslang

2 op 1 cel
(Lees meer...)
sterredag
13 jaar geleden
Les één bij het maken van een scriptie is juist om het onderwerp te verkleinen. Immers als je het groter maakt dan moet je ook veel meer aan de orde laten komen, ander beantwoord je je eigen onderzoeksvraag niet volledig en dat is een doodzonde bij onderzoekers.
Dus beperk je bijvoorbeeld tot westerse landen en sluit ook landen met juryrechtspraak uit, zodat de vergelijking met Nederland beter is. Verder zou je ook een beperking moeten aanbrengen voor het soort misdrijf dat je onderzoekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding