Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaat er belastinggeld naar een PvdA omroep en Website?

Of is dit normaal en bestaan er ook gesubsidieerde omroepen en websites etc. die zuiver CDA, CU, PVV, D66 etc. zijn?

Op de Joop lees je bijvoorbeeld nooit iets negatiefs over de PvdA.
Dit terwijl ze Geen Stijl van alles verwijten, terwijl die wel kritische stukken plaatsen over rechtse partijen, en zeker de PVV.

Zijn er geen regels tegen de eenzijdigheid van een omroep als de Vara en hun website DeJoop?

Voorbeeld: PVV-er die slecht bekend stond in zijn buurt staat op GS en DJ.
Amsterdamse Marokkaanse wethouder die 30 miljoen verspilde staat wel op GS en NIET op DJ.

En zo is er een enorme reeks van weggelaten negatieve berichten over de PvdA die wel op GS staan en niet op DJ. En voorbeelden van berichten over rechts die DJ brengt, maar GS ook en net zo scherp.

Hoe kan dit in een land als Nederland? Ergens verwacht je dat zelfopgelegde censuur niet hier zou mogen voorkomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
816

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Geen stijl is geliëerd aan de telegraaf. Wat verwacht je dan, van zo'n rechts kluppie?
Dan liever geen berichtgeving dan een tendentieuze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snap je de vraag eigenlijk wel???? Wel een typische reactie die typerend is voor precies wat ik bedoel met het Vara DeJoop gebeuren. Commentaar geef je eenzijdig en zeker niet op jezelf. Snap je wat ik daarmee bedoel? Ik lees van alles wat en dan begint het op te vallen dat veel dingen nooit op dejoop staan, en altijd dezelfde dingen, dingen die negatief zijn voor de pvda. Lees eens wat anders dan je eenzijdige media en open je ogen. Je klinkt nogal brainwashed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De min is niet van mij trouwens.
Dit heeft te maken met het Nederlandse omroepstelsel: iedere partij die genoeg leden heeft, krijgt zendtijd. Hoe meer stemmen, hoe hoger je status: aspirant-omroep, omroep met À/B/C-status. Het Nederlandse omroepstelsel is daarmee dus juist heel democratisch, maar wel weer erg ingewikkeld en dus relatief duur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke omroep krijgt geld uit de algemene middelen. Extreme uitingen vindt je ook bij omroepen die religieus, fundamentalistisch zijn georiënteerd. Het is juist een blijk van vrijheid van meningsuiting dat je al die meningen kunt uiten en horen. Bovendien je hoeft toch niet te kijken/luisteren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat me om de eenzijdige berichtgeving waarin elk negatief nieuws over de PvdA wordt weggelaten. De Vara wordt betaald van ieders belastinggeld. Niet alleen van leden van de PvdA.
Ja, en waarom gaat mijn belastinggeld naar omroepen als de EO, en Powned en die vreselijke BNN en nog veel andere richtingen waar ik niks mee te maken wil hebben?

Zijn er geen regels tegen de eenzijdigheid van een omroep als de Vara en hun website DeJoop?

Nee, die zogenaamde eenzijdigheid is het gevolg van hoe wij daar in Nederland voor gekozen hebben.

Voor hetzelfde geld zou je kunnen vragen:
Zijn er geen regels tegen de eenzijdigheid van De Telegraaf? Of tegen de eenzijdigheid van de EO?

Geen Stijl en de Telegraaf zijn roddelmedia. Die plaatsen dus alle negatieve berichten over de PvdA - en over andere doelgroepen - omdat de lezers dat smullen vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens kijken wat de Tros aan berichtgeving doet en hoe neutraal dat is.

Je hebt hier diverse omroepverenigingen, ieder zijn/haar meug, voor de familie, linksig, rechts, semi-intellectueel, gezellig, gelovig...
Ik vind het best, de omroepen die de wereld bekijken vanuit een perspectief dat mij niet ligt, laat ik links liggen (oei, mag dat wel?).

En ga jij maar eens zoeken naar het eerste medium dat ALLE nieuws meldt - dat bestaat niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je een voorbeeld noemen van de Tros. Ik kan zo een hele lijst PvdA schandalen opnoemen die niet op DeJoop staan en ook nooit bij de Vara besproken worden. Zaken aankaarten bij de PvdA heet populisme. Zaken aankaarten bij de VVD of PVV.... hoe noemen jullie bij de PvdA dat? Dat mag wel? Je hebt 1 PvdA omroep. En welke is dan CDA, PVV of VVD..????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg je tegen mij "jullie bij de PvdA"? Want dan gok je toch echt verkeerd ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok, sp?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fout.
Lees eens wat over verzuiling. Van iedere stroming in de Nederlandse samenleving bestaan omroepen, kranten, politieke partijen, verenigingen, enzovoort. Zo vreemd is dat niet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verzuiling
(Lees meer...)
Antoni
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding