Mag ik terug in salaris en of lager functie gezet worden?

Momenteel ben ik werkzaam als regiomanager.
Echter is het zo dat er vanuit kantoor is besloten dat er op geen van mijn locaties een manager/ ass. manager mag staan.
Het komt er dus op neer dat ik zelf op de vloer sta mee te werken.

Nu zit mijn beoordeling eraan te komen....
Deze heb ik al gezien, en hier wordt ik er dus op afgerekend dat ik me locaties niet voldoende aandacht geef en me aandacht niet weet te verdelen.
Echter houdt mijn functie dus niet in dat ik mee werk maar het management team moet aansturen.

Mag ik hierop zo beoordeeld worden.
Wat als ik een stap terug doe, moet ik dan inleveren op me salaris.

Of hebben jullie nog suggesties voor me?

Toegevoegd na 6 minuten:
Momenteel ben ik werkzaam als regiomanager.
Echter is het zo dat er vanuit kantoor is besloten dat er op geen van mijn locaties een manager/ ass. manager mag staan.
Het komt er dus op neer dat ik zelf op de vloer sta mee te werken.

Nu zit mijn beoordeling eraan te komen....
Deze heb ik al gezien, en hier wordt ik er dus op afgerekend dat ik mijn locaties niet voldoende aandacht geef en mijn aandacht niet weet te verdelen.
Echter houdt mijn functie dus niet in dat ik mee werk maar het management team moet aansturen.

Mag ik hierop zo beoordeeld worden.
Wat als ik een stap terug doe, moet ik dan inleveren op me salaris.

Of hebben jullie nog suggesties voor mij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
13.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is niet 'me' maar 'mijn' als bezittelijke voornaamwoord....mijn locaties. mijn salaris, mijn aandacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als manager moet je ook goed kunnen schrijven lijkt ME.
itsme
13 jaar geleden
lijkt me toch stug dat je een management team moet aansturen.

Antwoorden (6)

Primair bespreken binnen het bedrijf lijkt mij. Met directie, personeelsman, OR-voorzitter en daarnaast eventueel een vakbondsmedewerker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terug worden gezet kan, maar je dient wel je salaris te behouden, daar mag niet aan getorend worden. Wel is het zo als je niet meewerkt je werkgever een ontslagprocedure kan opstarten met alle gevolgen van dien voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in salaris mag je niet terug gezet worden
als je in de lagere functie minder gaat verdienen heb je recht op een persoonlijke toeslag wel kan dan gebeuren dat deze niet mee stijgt met evt salarisverhogingen

Toegevoegd na 1 minuut:
al;s je vrijwillig een stap terug doet verspeel je wel je rechten op je salaris
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit je verhaal blijkt dat er een dossier tegen je is opgebouwd van slechte prestaties. Dat kan leiden tot ontslag of tot het aanbieden van een lagere functie die minder betaalt.
Waarschijnlijk zul je straks kunnen kiezen uit die twee. En dat is een legale keuze, als de werkgever maar de juiste zorgvuldigheid in acht neemt en de juiste procedures volgt (en heeft gevolgd) over het aan jou kenbaar maken van jouw slechte prestaties.
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat er geen dossier opbouw tegen mij gaande is of aan wordt gewerkt. Ik heb namelijk nog geen 5 maanden geleden zelf nog voor het hoofdkantoor gewerkt, dit voorval is plots gekomen, ik kan me dossier en de gehele server namelijk nog inzien :D. Maar als ik jullie adviezen begrijp is het niets tekenen, een tweede gesprek aanvragen met een derde binnen de organisatie. en vooral niets op eigen initiatief doen. En wat als er in een mondelinge overeenstemming overeen wordt gekomen voor een stap terug in functie, hetzij benaming van functie, heeft dit ook gevolgen voor het salaris, uiteraard zal ik dit dan wel eerst op papier willen hebben van mijn direct leidinggevend.
Is dit het gevolg van een reorganisatie? Kijk eens wat de betekenis is van dit woord. Volgens mij is zelf de verandering van de positie van een persoon een reorganisatie. Informeer jezelf via een bond. Is er een sociaal plan of een CAO in jouw bedrijf? Lees het op jouw situatie na. Ben je ooit aangesproken op datgene wat je in jouw beoordeling hebt gezien. Ben je begeleid om dat te veranderen? Bij een goed werknemeschap hoort ook een goed werkgeverschap. Voorkom dat de baas geen stokken gaat zoeken. Die suggestie wordt nu wel gegeven. Ken je een vertrouwenspersoon in jouw bedrijf of heb je iemand anders die je kan ondersteunen in jouw gesprek en juridisch wat onderlegt is (kan ook een bondsman zijn). Onderteken in ieder geval niets voordat je het ermee eens bent.
Courage
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raadpleeg je collega's en de collectieve arbeidsovereenkomst (CAO) en vraag advies bij de bond. Als je al lid was geven die ook juridische ondersteuning. Als je lid wordt kun je in ieder geval advies vragen.
Voor € 25 ben je 6 maanden lid en niet duur voor een advies.