mijn ex heeft mij uitgedaagd voor kort geding, kan ik na de uitspraak in hoger beroep gaan zo ja, wat en hoe kan ik dat doen

mijn ex heeft mijn dochter zeer slecht behandeld en ik heb besloten om haar niet meer mee te geven (sinds juli) nu heeft me ex een kort geding aangespannen voor de omgangsrecht, ik heb me ook aangemeld bij jeugdzorg maar dat werkt nog niet echt.
wat kan ik doen als de uitspraak negatief is en de kleine weer mee moet geven, kan ik dan hoger beroep aantekenen en zo ja hoe doe ik dat, en wat zijn de kosten hiervoor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

ja, je kan ook bij een kort geding in hoger beroep gaan. Een kort geding is alleen maar een versnelde procedure

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kort_geding#Verloop_van_de_procedure

Toegevoegd na 3 minuten:
je kunt dat doen door binnen de termijn het te laten weten aan de griffier van de rechtbank.
Meestal gebeurt dit via een advocaat aangezien die precies de procedures kent.

Qua kosten is het inkomensafhankelijk

http://www.rechtspraak.nl/Naar+de+rechter/Kosten+van+een+procedure/Griffierechten/

Als je nog geen advocaat hebt kan je ook eens informeren bij de wetswinkel of bij de jurofoon. Gratis juridisch advies. Maar het is natuurlijk in dit soort zaken goed om een advocaat in de arm te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als uw ex uw dochter echt slecht behandeld heeft zal de rechter niet negatief voor u beslissen.

Heb vertrouwen in de rechtspraak, dan komt het allemaal goed.

Echter om uw vraag even te beantwoorden:

Art. 339 Rv
Hoger beroep is mogelijk: binnen 4 weken na het vonnis.