achter elke waarheid,moet een leugen tegen over staan. anders is het immers geen waarheid.maar als iemand nu een halve leugen verteld? wat is het dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een halve leugen en ook een leugen, dus daar staat een hele waarheid tegenover. ;-) Toegevoegd na 8 minuten: en = is ;-)

Een halve leugen is een halve waarheid. Ik dacht zelfs dat dit een gebruikelijke uitdrukking is.

Toch een hele leugenaar.

als iedereen over een bepaald onderwerp de waarheid hanteert dan zal er geen leugen zijn.

Hoezo zou er achter iedere waarheid een leugen staan? De waarheid is de waarheid, daar valt niet aan te tornen, ook niet met leugens. Ik zou het liever omdraaien: al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt 'm wel. Een halve leugen is half waar, half gelogen.

Een halve leugen bestaat niet. Of je liegt of je liegt niet, daar is geen tussenweg.

Het tegenovergestelde van waar is onwaar. Waarheid en leugen zijn geen tegenstellingen. Je kunt immers onbewust onwaarheden verkondigen. Dan is het geen liegen maar onwetendheid of niet goed geïnformeerd zijn. Een halve leugen bestaat niet. Een verháál kan half waar zijn maar dan heb je het over een optelsom van gegevens, waarvan de ene helft klopt en de andere helft niet.

Het is eerder andersom. Elke leugen heeft een waarheid te verbergen. Anders is het geen leugen. Een halve waarheid, of zoals jij het noemt een halve leugen is duivels en manipulatief. Je gebruikt een beetje van de waarheid om je leugen geloofwaardiger te maken. Ik noem het duivels in de trant van 'gemeen' maar ook letterlijk, omdat de duivel er zelf voor het eerst in de geschiedenis gebruik van maakt (Genesis 3, zie bron).

als je stiekem een hele koek eet, hieronder de uitleg de waarheid: ik at de hele koek op leugen:ik heb geen koek opgegeten halve leugen: ik heb alleen de helft opgegeten