Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Over het algemeen vind ik alle media slecht..
Door tv-programma's, nieuwsberichten, maar ook dingen die je op de radio of internet hoort..
Door alles om je heen wordt je beïnvloed.. En ik denk dat je daardoor gemanipuleerd wordt door 'de grote mensen in de wereld'.
Maar ook bij kinderen bijvoorbeeld.. Die zien ik weet niet hoeveel geweld in spelletjes en tekenfilmpjes.. En het is al bewezen dat achter zo'n vierkant schermpje zitten niet echt goed voor je is toch..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Beide!

Het is op zich goed dat er een medium is waar je ontspannen kennis tot je kan nemen. Het wordt echter een medium waar je je achter neer knalt en dan niets meer doet, en alleen maar zut op gekeken wordt waar je niets wijzer van wordt. Daar wordt je luier van. En dat is dan wel weer slecht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het beter is om geen tv te hebben. TV is nogal passief. Daarom heb ik er ook geen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar je hebt wel een computer..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en daar voer ik zelf de regie over.
Valt niet zo algemeen te zeggen. Je kunt er van leren, je kunt je misschien ontspannen bij de tv (denk aan die mensen die steevast in slaap vallen voor de tv), maar anderen winden zich vreselijk op over dingen die ze zien.
Zelf merk ik dat ik - als ik een tijdje commerciële zenders heb gekeken - minder lang geconcentreerd kan kijken (in 1 keer een speelfilm uitkijken is dan ineens wel weer erg lang).
Tv kan informatie bieden en mensen aanzetten tot actie, denk aan de belacties om geld in te zamelen.
Tv-nieuws en dergelijke is - zoals alle nieuws - per definitie niet objectief en sommige mensen lijken niet in staat te zijn dat te beseffen: op tv zeiden ze dat... dus IS het zo.

Zomaar wat voor- en nadelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er bestaan geweldig mooie reportages waarin op een beeldende manier zaken worden uitéén gezet. Daar kan geen dik boek met vele bladzijden tekst tegen op.
Maar er bestaat nog véél meer sh*t op de tevee.

Dus is uiteindelijk een kwestie die je dankzij de aan/uit -knop zelf kunt beslissen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het te zien is hoe je het bekijkt!
Het is zeker en vast een énorme bron van nieuws. In een mum van tijd bereik je een massa aan kijkers, willen of niet...
Ook op sociaal vlak is het vaak een medium wat vaak besproken wordt.
De keerzijde (zo zie ik het althans) is dat men vaker in de luie zetel hangen blijft. Een beperking op het sociale leven dus! Dit in grote tegenstelling tot vroeger, toen nog niet iedereen een televisie had. Toen trok men bij elkaar om in gezelschap tv te kijken. Toen was het werkelijk een sociaal medium!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kijken van tv is goed voor je. Niet alleen zijn er informatieve programma’s voor het opdoen van kennis, er zijn ook buitenlandse zenders die goed zijn voor je taalontwikkeling. Verder zijn er humoristische programma’s en films, die je aan het lachen maken. Dat zorgt voor vele positieve effecten voor je geestelijke en fysieke gezondheid. Dan zijn er nog quizzen, die je hersenen actief houden en dementie tegengaan. Tv-kijken is gewoon erg ontspannend en kan je zelfs op ideeën brengen voor je toekomstige baan.
Het is niet zo dat je er overwicht van krijgt, want je kunt een fitnessapparaat voor de tv zetten en een workout doen tijdens het tv-kijken. Gewelddadig worden we er ook niet van, mits we een goede opvoeding hebben gehad. En het is al helemaal onzin dat het slecht is voor je sociale leven, integendeel zelfs!
Maar het is natuurlijk ook niet goed als je té lang tv-kijkt. Dan kan het een verslaving worden, en verslavingen zijn natuurlijk nooit goed voor je!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing