Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij wie vraag je inzage van jouw reintegratiedossier aan ( bij de werkgever of de bedrijfsarts )?

Of maakt het niet uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je maakt samen met de bedrijfsarts en werkgever een dossier en jij krijgt van alles een kopie..dus weet de werkgever hier wel van af..ik zit in deze situatie en krijg van alles een kopie.. als er een re-integratie bureau is ingeschakeld dan werken die op dezelfde manier.. in mijn geval word ik ook nog eens door de werkgever gedetacheerd bij een ander bedrijf tijdens de re-integratie ie dus dan weet de werkgever sowieso alles van het dossier af...alleen wat jij zelf bespreekt m et de bedrijfsarts tijdens de spreekuren blijft in principe geheim tenzij jij toestemming geeft het in het dossier te zetten..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij heeft jouw werkgever niets met jouw dossier te maken. Hij wordt alleen geadviseerd door de bedrijfsarts want deze heeft beroepsgeheim. Dus ik zou zeggen bij de arts zelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je maakt samen met de bedrijfsarts en werkgever een dossier en jij krijgt van alles een kopie..dus weet de werkgever hier wel van af..
Ik denk dat je in eerste instantie bij de arbeidsdeskundige moet zijn.
Vertrouw niet teveel op de geheimhoudingsplicht van bedrijfsartsen , vooral als ze in dienst zijn van het bedrijf zelf.
Bij het uitzoeken van een bedrijfsrisico vertelde de bedrjjsarts mij (veel te veel) over de problematiek van medewerker waar ook psychische aspecten aan de orde kwamen, de bedrijfsarts heeft toen onnodig namen genoemd.
Ik ga er van uit dat als een arts dit tegenover mij doet ook gegevens over mij bij anderen kunnen komen via deze weg.
Het integratiedossier bestaat uit delen, het medisch deel, wat weer deels onder medisch geheim valt maar ook sociaal functioneren, beperkingen etc.
De arbeidsdeskundige heeft in het dossier meestal een summier deel over medische aspecten die bij de integratie een rol spelen, dat is redelijk want die kunnen beperkingen geven en aanpassingen vereisen.
Ook de werkgever is deels op de hoogte van (medische) beperkingen.
Dit zouden alleen zichtbare medische beperkingen mogen zijn naast de belastbaarheid en hooguit zeer summiere benoeming van mentale stoornis die onvermijdelijke gevolgen hebben voor het functioneren.
Onder deze noemer staan soms wel veel medische zaken die in het medisch dossier van de arts hadden moeten blijven.
Dus moet je voor het integratie dossier bij de arbeidsdeskundige zijn en voor de aspecten die onder medisch geheim vallen bij de keuringsarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding