geen liefdes verdriet

Is dat normaal ?
Als iemand na 4 mislukte relaties telkens maal weinig
verdriet vertoond en schijnbaar niets van aantrekt van
de gebroken relatie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat het over jezelf of iemand anders?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
over iemand in mijn naaste omgeving waarmee ik nogal moeilijk kan omgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dat geval zeg ik: je kan niet in het hoofd van die ander kijken om te zien of er wel of geen verdriet is. Niet iedereen gaat daar op dezelfde manier mee om.

Het beste antwoord

Misschien weet hij of zij zich geen raad met al die gevoelens en worden ze weg gestopt. Je kan aan de buitenkant niet altijd zien wat er in het hoofd en hart afspeelt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja waarom zou dat niet kunnen.
er zijn mensen die heel realistisch kunnen omgaan met liefdesverdriet.
het lijkt mij wel beter om met 2 benen op de grond te staan direct, dan weken gaan lopen mekkeren over een relatie die toch niks meer word
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dit kan, er zijn mensen die zich niet kwetsbaar op kunnen stellen maar diep van binnen toch wel heel erg veel verdriet hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn verschillende verklaringen voor..
Maar mij lijkt het meest logische dat je je niet volledig gegeven hebt in die vorige relaties, misschien voelde je jezelf niet goed of kon je niet jezelf zijn en ben je uiteindelijk zelfs opgelucht dat het uit is?

De reden waarom je jezelf niet lijkt te binden of volledig kan geven moet je voor jezelf eens uitzoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt het zelf al
weinig verdriet "vertoont"
en "schijnbaar" niets aantrekt.

Je weet het niet. Je kunt niet in het hart en het hoofd en de gedachten van een ander kijken. En dat is maar goed ook.

Sommige mensen - en vooral van wat oudere generaties - hebben nooit geleerd om hun gevoelens te tonen. Je komt er dan ook moeilijk achter in hoeverre ze die gevoelens wel hebben.
Daarvoor zou je je erg in die persoon moeten verdiepen.

Of accepteren dat iedereen nu eenmaal anders is,
en dat ook dit heel normaal is.