hoeveel zijn deze geld bijnamen waard?(zie extra uitleg)

ik heb zowat heel internet afgezocht naar de waardes van deze woorden maar kon niks vinden
-riks
-meier
-rooie rug
-knaak
-duppie
-heitje
-piek

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

riks = rijksdaalder = 2,50 gulden meier = 100 gulden rooie rug = 1000 gulden knaak = 2,50 gulden duppie = dubbeltje = 0,10 gulden heitje = kwartje = 0,25 gulden piek = 1,00 gulden

riks= rijksdaalder knaak= gulden duppie - dubbeltje = 10 cent heitje= kwartje =25 cent piek =gulden meier 10 gulden dacht ik en dat allemaalm in guldens, omrekentabel mag je zelf opzoeken;)

riks, knaak: rijksdaalder (muntstuk van 2 gulden en 50 cent duppie: dubbeltje (muntstukje van 10 cent) heitje: kwartje (muntstukje van 25 cent) piek: 1 gulden (muntstuk ) meier: 100 gulden rooie rug: 1000 gulden

Spie (1-centmunt) Stuiver (5-centmunt) Dubbeltje (duppie) (10-centmunt), hoe een dubbeltje rollen kan Kwartje (maffie[2], heitje (waarnaar de uitspraak: heitje voor 'n karweitje)) (25-centmunt) Gulden (piek, pegel, pop) (Nederlandse 1 gulden) Daalder (lammetje) (1½-guldenmunt) Rijksdaalder (knaak, riks, achterwiel) (2½-guldenmunt) Vijfje (Bas, Dikke stuiver, Joeter, Fiets (2 rijksdaalders)) (5-guldenmunt) Vijfje (5-guldenbiljet) Tientje, (joetje, mattenklopper, prent) (10-guldenbiljet) Geeltje (25-guldenbiljet; een eerdere versie van 1861-1909 had een gele kleur) Zonnebloem, bram, brammetje (50-guldenbiljet) Meier, mutje, snip, bank(ie)/bankje (100-guldenbiljet) Vuurtoren (250-guldenbiljet, met een afbeelding van een vuurtoren) Rooie rug of rug (1000-guldenbiljet, dat later echter groen werd) Toegevoegd na 1 minuut: Ik had het binnen 10 seconden gevonden :D

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_gulden