Mag TNT post in de reclame zeggen "heeft de webwinkel het vandaag verstuurd, dan bieden wij het morgen bij u aan---sure we can"?

Hoewel ik de laatste weken, maanden juist veel langer dan normaal moet wachten op mijn pakketjes? Meestal duurt het week voordat ik het krijg, en dan bedoel ik een week ná ik bericht heb gehad dat het is verzonden. Ik heb zelf ook een paar keer wat verzonden; ook dit duurde 9 dagen. Vroeger kreeg ik dingen echt de dag erna, dus het valt nogal op dat deze reclame er nu komt.
Ik heb het ook even rondgevraagd; blijkt niet alleen in mijn buurt zo te zijn, maar ook bij een paar andere mensen die ik het heb gevraagd.

Nu vind ik het niet erg dat het eventjes duurt, maar ik vind het wel raar dat ze juist wanneer het allemaal langer duurt, ze zoiets op tv zeggen, aangezien het helemaal niet zo is! Zeg dan iets van "...bieden wij het waarschijnlijk de volgende dag al bij u aan".

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is reclame en in reclame mag veel. Kijk ook maar eens de reclames van Axe, ook niet waar dat er opeens tientallen vrouwen smachtend op je af komen als je hun deo gebruikt.

Maar om even op TNT terug te komen, het toverwoordje is 'can'. Ze KUNNEN het, maar dat zegt niet dat ze het ook doen. En voor grote contract klanten zullen ze wat meer hun best doen dan voor de éénmalige verzendingen. Dus ze beloven precies wat ze zeggen: Dat ze het kunnen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Losjes vertaald is 'Sure we can' in het Nederlands 'Natuurlijk kunnen we dat'. En KUNNEN verplicht niet tot het ook daadwerkelijk doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze mogen het vast wel zeggen, en vele webwinkels stellen 'voor x uur besteld, morgen bezorgd', en kennelijk wordt pakketpost flink voorgetrokken op 'gewone post' want daarvoor garandeert TNT niets meer (als je per se wilt dat je brief de volgende dag aankomt kun je daar tegenwoordig een priorityzegel voor kopen...).

Maar een week of langer vind ik wel erg gortig, hier komt alles meestal wel binnen 3 dagen aan.
Ik zou het consequent melden bij de verzender, als die teveel klachten binnen krijgt gaan ze misschien aan de bel trekken bij TNT (of een andere verzender kiezen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor dat je actie onderneemt, zul je eerst wel voor 100% zeker moeten weten dat het ook waar is wat de webwinkel schrijft in de email. Misschien sturen ze al een mailtje als ze plannen hebben om het te gaan verzenden, en duurt het nog 5 dagen voor ze dat ook daadwerkelijk doen.

Als je er zeker van bent, dat de webwinkel precies doet wat in de mail staat, dan maakt TNT de belofte niet waar, en zou je, als je het echt scherp wilt spelen, een klacht kunnen indienen bij de Reclame Code Commissie.
Want wat TNT belooft is heel helder, en kun je maar op één manier uitleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vorige week Zembla hebt gekeken dan weet je denk ik zelf wel waarom de post de laatste tijd niet meer zo snel is.