is het hebben van een dubbele nationaliteit een probleem, en waarom dan?

nav mw staatssecretaris Veldhuijzen van Zanten (Volksgezondheid, CDA)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het IS niet een probleem, Wilders VINDT het een probleem. Hij redeneert: dubbele nationaliteit, dubbele loyaliteit. Hij trekt daarmee de loyaliteit aan Nederland in twijfel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat Geert Wilders alles met een dubbele nationaliteit niet vind kunnen. Wilders vind dat als je in de regering zit je loyaal aan je land moet zijn en niet voor beide landen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet eerlijk toegeven dat ik, in iets meer dan een kwart eeuw, er tot op heden nog geen problemen of nadelen van heb ondervonden.

Nu kan ik uit ervaring natuurlijk niet vergelijken met hoe alles zou zijn verlopen als ik slechts 1 nationaliteit, geen nationaliteit, of meer dan 2 nationaliteiten had gehad, maar ik denk niet dat mijn paspoorten een grote invloed hebben gehad in mijn leven. Tenslotte is het slechts een identificatiemiddel, en niet een voorschrift hoe je leven geleefd dient te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoeft geen probleem te zijn als er geen belangenverstrengeling komt. En ik zie eigenlijk geen belangenverstrengeling als het gaat om Zweden. Persoonlijk vind ik het erg complot-denkerig van een dubbele nationaliteit een probleem te maken.

De kwestie is aanhangig gemaakt door iemand die in het verleden ook een probleem heeft gemaakt van een dubbele nationaliteit, namelijk de Nederlandse en Marokkaanse. Het zou gezichtsverlies zijn als Geert W. dan niet een probleem zou maken van de dubbele nationaliteit van mevrouw Veldhuijzen van Zanten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen probleem, alleen Wilders maakt er een probleem van. Als ze zich nu eens met regeren zouden bezighouden ipv dit soort onbenulligheden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wilders (en sommige anderen) stelt/stellen dat je met een dubbele nationaliteit PER DEFINITIE niet loyaal kunt zijn.
Ik heb een dubbele nationaliteit DUS ik zou niet loyaal kunnen zijn naar Nederland, ook al voel ik me Nederlands.
Ik kan die argumentering niet volgen. En ja, ik heb ook een tweede paspoort, en dat kan ik zoet inleveren maar op elk willekeurig moment weer opvragen omdat ik die dubbele nationaliteit heb - en daar kan ik ook geen afstand van doen.
Dus Wilders maakt weer een hoop spektakel over iets dat nergens op slaat: dat die dame 2 nationaliteiten heeft betekent niet dat ze geen goed bestuurder kan zijn, als ze haar paspoort zou inleveren is dat van geen enkele betekenis, en die tweede nationaliteit kan ze niet "inleveren" - zoals Wilders heel goed weet met zijn eega met dubbele nationaliteit en met zoveel clubgenoten met net zulke partners...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wilders zal zeer waarschijnlijk wel bakzeil halen,want hij heeft zich niet gerealiseerd,dat onze geliefde vorstin Beatrix en haar nog geliefdere schoondochter Maxima beiden een dubbele nationaliteit hebben. En ik denk niet dat hij die zal sommeren hun buitenlandse paspoort in te leveren.