Je naam veranderen op GV is afgelopen. Goed of niet goed?

En moet er nu nog een soort eenmalige pardonregeling komen om nog één keer de naam aan te passen voordat hij definitief definitief wordt?
Want (bijna) alles gebeurt op de achtergrond op GV...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Niet goed.

Hartstikke goed. Ik wordt gek van die mensen die telkens hun naam maar weer wijzigen. (sorry XiniX, X ini X, Nieuwsgierig Vraagje, ... en eeh ... welke mis ik nog?)

ik had een waarschuwing wel op zn plaats gevonden, nu heet ik voor altijd krullenkoppie...

Ja, het zorgt voor continuïteit.

Ik vind het wel duidelijker zo.

Opzich vind ik dit goed. Want dit is de enige manier waarop je mensen nog kunt herkennen. Echter heb ik wel het idee dat er bij het eerste het beste voorstel meteen actie wordt ondernomen, aangezien een vraag hierover slechts een paar uur geleden gesteld is.

Bronnen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/toegevoegde...

Jammer hoor, wilde net mijn naam wijzigen in Amalia...

Goed. Zoals al eerder naar voren kwam, leer je de gebruikers door hun antwoorden best goed kennen. en weet je wat je aan de antwoorden hebt. Als de gebruikers telkens een andere naam kiezen, moet je telkens opnieuw de antwoorden naar waarde schatten. Af en toe een nieuwe pasfoto (avatar) vind ik prima.

ik snap uberhaupt niet waarom je je naam zou veranderen?? is toch alleen maar ingewikkeld voor je collega's op GV?

Ik vind het een goede zaak. Voor de herkenbaarheid, voor de duidelijkheid, voor de begrijpelijkheid van commentaren die aan iemand refereren. Zijn alle displaynamen nu bevroren zoals ze op dat moment waren, of zijn alle displaynamen gelijkgemaakt aan de inlognamen? Stel ik had me aangemeld als Rotaluclac, en daarna mijn displaynaam veranderd in Watergeest. Wat zou dan, na deze wijziging van GV, mijn displaynaam nu zijn: Rotaluclac of Watergeest?

Misschien is het een idee om na het wijzigen van je naam minimaal drie maanden ontzegging te krijgen van je naam en ook in je profiel minimaal 1 maand je oude naam onder je nieuwe naam te vermelden. Dus dat je wel kan wisselen van naam, maar niet onbeperkt.

Ik vind het inderdaad wel slecht dat ik zomaar weer met mijn volle naam hier op de site sta. Erger nog, in het ene scherm wel, in het andere scherm niet.

Bronnen:
Rare jongens, die Romeinen!

Prima toch? Wat was het nut eigenlijk? Het is in de communicatie het enigste herkenbare van de ander. En het was toch jouw naam , die jij toch uitgekozen had en daar was jij toch tevreden mee? Je zit nu eenmaal in het wagentje en dan moet je meerijden met de zelfde pet op. Of je moet er uitstappen en weer opnieuw instappen, maarja dan zijn de puntjes weg! Ohe, gaat het daar dus om? Weer de puntjes?

Niet goed, ik had minstens een bericht moeten ontvangen zoiets als: "Over 14 dagen wordt kan je je naam niet meer wijzigen. Voor die tijd moet je zorgen voor een passende en blijvende naam."

Heel goed. Er zijn enkele gebruikers die steeds van naam en avator wisselen. Soms geven ze bepaalde reacties en door een vaste naam is het patroon daarin te herkennen. Het voorkomt niet dat er meerdere accounts aangemaakt worden, maar ook dat is programmeerbaar om dat te signaleren. De mogelijkheden zijn echter beperkter. Toegevoegd op 20-05-2009 16:57:55 ..als er een nieuwe account wordt aangemaakt.

Een heel goede keuze van GV om dit te stoppen...

Op zich zou het natuurlijk niet uit moeten maken, omdat het eigenlijk niet belangrijk moet zijn wie het antwoord geeft. Het zou om het antwoord moeten gaan. Maar ik merk wel dat ik het prettig vind om te herkennen wie het antwoord geeft. Geen idee waarom. Dus gevoelsmatig zeg ik: goede zaak.

ik vind het prima:) Xinix herken je toch wel, of aan z'n plaatje of z'n puntenaantal, maar dat geld niet voor iedereen:)

Goed..., of mischien ook niet. Naarmate ik dit type besef ik dat het me niet zo boeit of er een pardonregeling komt tot éénmalige naamsverandering. Eigenlijk wil ik hier helemaal niet op antwoorden, maar ik ga door, helemaal in de geest van de vraag. (hé heerlijk, zo'n dom antwoord........!)

Er kan minstens een knopje 'nieuws' komen waarop de laatste veranderingen op GV worden geplaatst - zodat we niet steeds altijd allemaal in 't duister tasten van 't hoe/waarom/wat nu weer. Toegevoegd op 20-05-2009 22:45:50 Verder vind ik 't persoonlijk dikke onzin dat deze mooie eenmaal gegeven functionaliteit weer wordt afgepakt.

Ha, die XiniX; Ik vind het een goede zaak; duidelijker voor iedereen dan het continue gegoochel met nicknames. Beetje knullig dat het op deze manier gedaan is misschien, maar goeievraag.nl is toch ook geen publiek domein? De beheerder/eigenaar maakt de regels.

Heel goed, die vaste namen. Vanwege de herkenbaarheid. Maar ik vind het een slechte zaak, dat men daarover niet tijdig is ingelicht. Al heb ik persoonlijk geen behoefe om mijn naam te veranderen, die pardonregeling vind ik een goed idee.

Goed. Je moet deze site gebruiken waar hij voor open gesteld is. Namelijk voor het stellen van goede vragen en geven van goede antwoorden.

niet goed. maar ik heb toch mijn naam weten te veranderen ;-)

Wel een beetje jammer, Maar aan de andere kant toch wat beter. En inderdaad er moest een waarschuwing komen dat de naam zo zal blijven. Anders heten ik nu The hamster

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100