Wat word er nu precies bedoeld als er word gezegd hy of zy heeft een dubbele agenda?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag!

Het beste antwoord

Een dubbele agenda is een term die aangeeft dat een persoon of instantie iets doet met nog een andere bedoeling dan de onder woorden gebrachte doelstelling. Er wordt dan gezegd dat men er "een dubbele agenda op nahoudt".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een agenda is voor afspraken. Iemand met een dubbele agenda maakt bij de een andere afspraken dan bij de ander. Zo iemand handelt zoals het hem het beste uitkomst, en meestal weet je niet wat je aan zo iemand hebt. Hij switcht steeds van mening, principe, of houding en kijkt alleen maar hoe hij het beste zijn doel kan bereiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar wordt mee bedoeld dat iemand,náást de openlijke plannen,nog een geheim,verborgen plan heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Degene die dit zegt, heeft een vermoeden dat de persoon tegenover hem nog een andere bedoeling heeft dan op het eerste gezicht lijkt. Kan ook achterdocht zijn en daardoor een oordeel. Risico van een valkuil want stel dat het niet zo is.