kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een postadres en een briefadres?

zijn er eventuele gevolgen voor de vaste bewoner op dit adres?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15K

Antwoorden (1)

Een briefadres kun je alleen maar aanvragen bij de gemeente, als je geen vaste woon- of verblijfplaats hebt, of b.v. in een psychiatrische instelling verblijft.
Hier wordt dat duidelijk uitgelegd:
http://overheidsloket.overheid.nl/index.php?p=product&product_id=900597

Een postadres hoef je niet aan te vragen, en iedereen is vrij om gebruik te maken van een postadres. Zo kun je, als je een eigen zaak hebt, in al je gegevens over je zaak, aangeven dat je woonadres je postadres is, of anderesom als je je prive-post wilt ontvangen op je zakelijke adres. En een postbus is natuurlijk ook een postadres.

Om het een beetje simpel te zeggen: een briefadres kan niet zomaar, en een postadres altijd.