Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wordt er nog steeds voor gewaarschuwd dat inbrekers via telefonisch contact willen kijken of er iemand thuis is?

Ik heb er namelijk weleens over gehoord, en nu weet ik niet hoe serieus je het moet nemen en wat je er het beste tegen kunt doen.

Ik ben vandaan vrij, en nu is de telefoon in nog geen 2 uur tijd, iets van 25 keer afgegaan.
25 keer stopt het bellen nadat er 3 keer een toon is gekomen.
dus 3 keer maakt het telefoon het oproeptoontje (vrij korte toon) en daarna houdt het op.

Ik vond het zelf nogal verdacht, maar heb toch ff opgenomen, ik zei wat, en ik hoorde niets terug.
iedereen heeft tegenwoordig een mobiel, waarbij ze mijn ouders of mij zelf kunnen benaderen.

wat moet ik hier van denken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
458

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jazeker, voor de uitvaart van mijn schoonvader werden wij hier ook voor gewaarschuwd. En inderdaad, er werd een paar keer bebeld en direct als we opnamen werd de verbinding verbroken.

Maar wat jij beschrijft, klinkt als iets anders: een belbot.

Hoe dat werkt: in callcenters zitten de medewerkers niet zelf met een telefoonlijst nummers in te toetsen, dat wordt gedaan door een geautomatiseerd systeem. Dat belt mensen van een lijst, laat de telefoon een bepaalde tijd overgaan, en als binnen die tijd wordt opgenomen, schakelt de belbot het gesprek naar een callcentermedewerker die op dat moment vrij is.

Met dat systeem gaat wel eens wat fout. Er is bijvoorbeeld niemand vrij, dus degene die opneemt krijgt gewoon niets te horen. Of de belbot is te strak afgesteld, en hangt na drie keer over laten gaan al op. Of de lijst is bijna op, waardoor op één dag telkens dezelfde mensen gebeld worden. Of al deze problemen.

Wat jij daarvan merkt: je wordt wel 25 keer in twee uur gebeld, waarbij de telefoon maar drie keer overgaat, en als je opneemt, dan hoor je niets.

Heel irritant. Laat je snel opnemen in het belmenietregister!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eerder iemand die denkt dat ie leuk is, of misschien een belcomputer die kuren heeft.
25 keer bellen zal een inbreker niet doen, die zou na 1 of 2 keer telefonisch bij je voordeur aanbellen, of meteen naar binnen proberen te komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding