Waarom is bestialiteit verboden?

Het is tenslotte een goede sport om dieren op allerlei andere manieren ook te gebruiken. Is het verbod dan niet hypocriet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Naar mijn mening voor een groot deel omdat het een zeer groot taboe is. Voor een kleiner deel omdat het één op één gerelateerd is met dierenmishandeling, hetgeen niet altijd het geval hoeft te zijn natuurlijk.

Ikzelf vind het heel hypocriet dat de regering laatst bezig was met een wet om bestialiteit te verbieden. Volgens mij zijn de mishandelingen die voortkomen uit bestialiteit op één hand te tellen. De mishandelingen die voortkomen uit de bio-industrie zijn niet verboden. Als de regering zogenaamd wat wil doen aan dierenleed, dan moeten ze dat probleem serieuzer aanpakken in plaats van wat de doen aan bestialiteit.

Als je aan een schaap zou vragen wat ie erger vindt: "Genomen" te worden, of opgegeten te worden, dan weet ik zeker dat ie voor het laatste gaat. Toch is het eerste verboden en het tweede niet, vreemd...

Ik hoop niet dat iemand nu denkt dat ik voor bestialiteit ben. Ik wil alleen zeggen dat het naar mijn mening niet altijd om dierenmishandeling hoeft te gaan en dat er veel ergere voorbeelden van dierenmishandeling zijn (zoals de bio-industrie).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bestialiteit valt onder dierenmishandeling. En dat is verboden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan spoor je toch niet...
Geen wonder dat het verboden is...
nee hoor is niet hypocriet, gewoon verboden houden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is meer een emotioneel antwoord dan een feitelijk antwoord. Ik denk dat dat precies de reden is waarom het verboden is. "Dan spoor je toch niet…" is feitelijk niet ene reden om iets te verbieden. Zo vind ik bijvoorbeeld iemand niet sporen die elke zondag als pinguïn verkleed bloemetjes gaat plukken terwijl hij "Kedengedeng" uit volle borst zingt. Maar om dat nou gelijk te verbieden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, ik wou dat ik reacties +1-tjes kon geven...
In de meeste plekken op deze aardkluid wordt ervan uitgegaan dat initieme onderlinge contacten alleen mogen plaatsvinden met wederzijdse instemming.

Ik heb nog niet in het schapenwoordenboek gevonden dat 'Be-he' betekent: "Ja, neem me !"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Seks tussen twee dieren/mensen moet altijd met wederzijdse instemming. Aangezien dat met een dier niet kan lijkt het me niet meer dan logisch dat het verboden is. Dat dieren ook voor andere discutabele doeleinden doet daar niks vanaf. Dat is hetzelfde verrhaal dat iemand door rood licht rijdt, niet gepakt wordt en dat je daardoor zelf ook maar door rood gaat tijden.