Hoe worden de meeste aanslagen door Al-Qaida gepleegd in het buitenland?

En als er in Nederland een aanslag gepleegd zou worden, wat is dan de meeste waarschijnlijke plek of meest waarschijnlijke moment?
Als Al-Qaida al iers gaat doen, hoop ik niet dat Koninginnedag word gekozen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat betreft plaatsen kun je denken aan plekken die of een bijzondere plaats hebben in de gedachten van veel Nederlanders (bijvoorbeeld het monument op de Dam of het Torentje), waar veel mensen bij elkaar komen, en/of waar de infrastructuur van Nederland een klap toegebracht kan worden (denk bijvoorbeeld aan station Utrecht, nog steeds knooppunt voor een groot deel van Nederland).

Wat betreft momenten inderdaad koninginnedag (nationale dag plus veel mensen op de been), dodenherdenking, bevrijdingsdag, nieuwe regering op het bordes, dag dat er over een bepaalde maatregel wordt gestemd in de Tweede Kamer, of gewoon zomaar een dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ze zullen een moment uitkiezen waar op dat moment heel veel mensen aanwezig zijn op een plaats, dat zou kunnen zijn koninginnendag, of andere evennementen waar veel toeschouwers op af komen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt een beetje aan het land zelf en het doel van de aanslag. In West-Europa zijn er meerdere male zelfmoordaanslagen geweest op drukke plaatsen om zo veel mogelijk slachtoffers te maken. Dat was dan ook het doel van de organisatie.
In Afrika zie je de laatste tijd dat men juist dat men liever Westerlingen kidnapped voor losgeld.
In het Midden-Oosten zie je dat Al-Qaida en aanverwanten organisaties ook hinderlagen inzet, bermbommen gebruikt enzovoort.