waarom houd je niet je leven lang hetzelfde nummerbord, je krijgt dus 1x een nummerbord op je naam staan en dat blijft dan zo??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een nummerbord hoort bij een voertuig. Niet bij een persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier wel, in veel andere landen niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk gaat het hier in Nederland nu eindelijk ook veranderen (RDW heeft plannen), zodat het kenteken aan een natuurlijk persoon verbonden is en niet meer aan het voertuig. Zoals Covered al meldt, bijna in alle landen om ons heen is dat het geval.
Nu kunnen mensen in ieder geval aan een nummerbord inschatten hoe oud de wagen is. / Mits hij niet ingevoerd is.
12 jaar geleden
Nederland heeft voor het systeem gekozen dat het nummerbord bij de auto hoort.

In België en Duitsland hoort het nummerbord bij de persoon. Daar houd je heel je leven hetzelfde nummerbord. Koop je een andere auto dan schroef je het nummerbord van je auto en bevestigt het op het nieuwe voertuig.

Beide systemen hebben voor- en nadelen.