Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is nou precies het beledigen van een ambtenaar in functie?

Bijvoorbeeld, ik zeg tegen een agent, Ik vind jou een piemel.
We leven in een vrij land met vrijheid in je meningsuiting, mag dit?

Of stel ik zeg tegen een agent, Een groepje mensen die ik ken liepen net langs, en ik ben het vaak eens met hun mening, zeiden, dat ze jou (desbetreffende agent) een piemel zonder voorhuid vinden.

Wat mag nou wel en wat mag nou niet?
En zouden daar wat voorbeelden bij mogen komen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Of stel je zegt, jij tneb nee lekkus. En hij vraagt, wat zeg je? En je zegt. Als je de woorden omdraait dan weet je het.
Je hebt. Het woord sukkel dus niet letterlijk gezegd, alleen op een verdraaide manier.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het ervaren van een uiting als belediging is zeer subjectief: de 'ontvanger/agent' van de belediging, moet dit als zodanig ervaren. Dat wil zeggen; een persoon moet zich gekrenkt voelen. Pas dus op met krenken.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In zijn werktijd is dit na mijn mening een belediging van ambtenaar in functie . Buiten zijn werktijd niet .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag het wel denken maar niet zeggen op het moment dat de agent in functie is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,


Een ambtenaar in functie, dwz tijdens het uitoefenen van zijn dienst, kan je maar beter niet beledigen, deze mensen proberen zich zo goed mogelijk hun opdrachten te vervullen in functie van de samenleving !

- Bijvoorbeeld een politieagent in functie tijdens een ver-
keerskontrole

- Een gerechtsdeurwaarder in ook een ambtenaar in functie en wordt aangesteld door de Rechterlijke Macht voor het uitvoeren van gerechtelijke opdrachten ( beteken en van een deurwaardersexploot, invorderen van achter-
stallige betalingen, een uitzetting uit de woonst...)

Voor meer info in verband met dit onderwerp :

zie de toegevoegde linken !

Mvg,

Karel8158
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wet die een ambtenaar in functie beschermd tegen beledigingen is bedoeld om het ambt in waarde te laten. Iemand die een openbaar ambt uitoefent mag je niet zomaar een dreun verkopen. Wanneer je zo'n opmerking maakt tegenover iemand die net de sportschool uitkomt is de kans groot dat je wat minder tanden in jouw mond hebt.
Een ambtenaar in functie heeft gezag nodig om zijn/haar werk naar behoren te doen. Met het beledigen van een abtenaar in functie haal je zijn gezag onderuit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Draai het eens om, stel de agent roept naar jou : Hé sukkel je rijdt door rood.
Dan ben je helemaal beledigd en komt er een vraag als : Mag een agent mij sukkel noemen?

Ik accepteer van niemand dat hij mij aanspreekt met scheldwoorden en doe dat andersom naar een ander ook niet.

Ik ben niet gelovig , maar dit gebod uit de 10 geboden zou wat meer bekendheid mogen krijgen.

Wat u niet wil wat u geschied, doe dat ook een ander niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding