- Dat ze niet je rechten als koper vermelden wat betreft garantie

- Dat ze het product beter afschilderen dan het is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Vooroordelen over de klant hebben (b.v. iemand in een net pak anders behandelen dan in slordige kleren)

- Te veel over het product praten en te weinig luisteren.

- Te veel verkoopgericht en te weinig klantgericht zijn.

- De wensen van de klant niet serieus nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet luisteren naar wat de klant WIL. Alleen denken aan wat hij zelf VERkopen wil, terwijl een tevreden klant waarschijnlijk eerder terugkomt om nog eens iets te kopen als ie zich echt gehoord en begrepen voelt.
Van de andere kant uit gezien: geen betrokkenheid bij de winkel/het merk/het product/de producten. Een ongeïnteresseerde verkoper zet ook niet aan tot kopen en/of terugkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ze niet scoren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijke telefoontjes plegen en dat dan vooral heel luidkeels

Kauwgomkauwen

Je niet aankijken als je iets aan ze vraagt

Niet met je meelopen, maar met een slap handje wijzen in de richting van het gevraagde

Doen alsof je debiel bent door hoofdschuddend en schamper lachend op je vragen te reageren

Kortom: zich verkoper noemen en het vak ook nog uitoefenen terwijl ze er niet geschikt voor zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een van de allerergste dingen:

Zeggen "dat heb ik zelf ook" of
"Ja, ik gebruik het ook".

Of iets dergelijks. GGGRRRR

[Vaak is het niet eens een aanbeveling als een of ander snotjong dat zegt, maar dat heeft ie zelf niet door.]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die is wel leuk.
De verkoper bij de Gamma (als je echt troep wilt hebben kun je daar terecht ) zei bij een badkamerverbouwing dat hij die douchebak ook had.
Vraag even niet verder, want dat is teveel typewerk nu.
Een maand later zei hij een andere douchebak te hebben, want die was wel lekker klein. Plaats voor een ligbad was er niet, terwijl hij me de dag ervoor een ligbad verkocht die hij zelf ook had.
Een compressor had hij ook al in zijn fabriek (en geen ruimte voor een bad).
Verder had hij nog een saunacabine waar hij erg tevreden over was.................. totale bullshit.
Maar, sowieso is het beste wat je bij de gamma kunt krijgen een roerhoutje voor de verf ofwel je geld terug voor wat je er gekocht hebt in een dronken bui.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je met bewijzen aankomen waaraan ik en de andere lezers dit kunnen staven? En dan bedoel ik jou uitspraak dat de Gamma troep verkoopt. Dat is nogal een uitspraak zeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn ervaring met gamma is dat als je naar prijs/kwaliteit verhouding kijkt je helemaal niet verkeerd uit bent.
je moet geen aston martin verwachten als je betaald voor een Dacia
Da's heel simpel : Verkoop de spullen waar je zelf helemaal lyrisch van bent.
Als het je als verkoper om de poen gaat, kun je het schudden.
In dat geval moet je het overlaten aan organisaties zoals de banken, de grote supermarkten etc.
Als je als kleine ondernemer (deurventer) iets probeert te verkopen, moet je er zelf ook helemaal van overtuigd zijn en dan verkoop je.
Een hoofdzonde is liegen en een tweede hoofdzonde is gebrek aan eigen overtuiging.

Mannen trappen er misschien nog wel in, maar vrouwen maken je af. Die zien en voelen alles.
En terecht.
(ik ben man, maar denk er toch zo over)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ervaren verkopers hebben wel eens de neiging om klanten te manupileren. Dit vind ik de hoofdzonde nummer 1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De klant begeren, is hoofdzonde #1a
Een hekel aan de klant hebben is hoofdzonde #1b
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet luisteren naar de klant en vooral in het eigen verhaaltje blijven hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liegen.

Als je een klant voorliegt over het product, kun je die ene keer iets aan die klant verkopen, maar daarna nooit weer. Als je eerlijk bent tegen de klant, verkoop je die ene keer misschien niets, maar die klant komt wel terug als hij de volgende keer iets nodig heeft. En de volgende keer wéér.