Hoe geloofwaardig zijn de vredesonderhandelingen met israël en Palestina nog?

Hoe vaak is het nou niet gezegd dat er afspraken bereikt zijn die de vrede brengen of op zijn minst dichter bij brengen.

Is het uberhaupt wel mogelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat mij betreft totaal niet meer. Wat mij betreft wordt er geen aandacht meer aan besteed. Die mensen daar willen gewoon oorlog, laat ze lekker. Alleen die kinderen moeten daar weg. Dat zijn de echte slachtoffers. Maar voor de rest zijn het allemaal schijnheilige figuren die niks met vrede te maken willen hebben. Vooral die kolonisten zijn echt tuig van de richel. Laatst zag ik weer een reportage van een gekoloniseerd gebied midden in Palestina. Dat soort mensen zijn zo arrogant, die zijn enkel uit op conflict. Ik denk dat mensen zijn in de wereld die wel gewoon een vredig rustig bestaan willen hebben waar we onze geld, tijd en aandacht aan kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het lijkt me niet mogelijk.
Stel, dat er zomaar een nieuw land gesticht wordt waar jij woont, waarvan de bewoners zomaar keer op keer op keer hun grenzen uitbreiden, huizen bouwen op jouw grondgebied, allerlei dingen uithalen die jij en je buurlanden niet mogen, hulpconvooien aanvallen buiten hun territoriale wateren, en het modernste leger van de wereld opzetten, en niemand in de wereld zegt, dat ze ermee op moeten houden, omdat ze wereldwijd zo verschrikkelijk veel macht (lees : geld...) hebben - hoe kan je ooit vrede hebben met die situatie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit inderdaad een never-ending-story.

het is van oorsprong het land van de palestijnen, en de joodse bevolking hebben er (volgens hun) recht op omdat Israel het beloofde land is.

Er was laatst nog een documentaire op over Hebron. Daarin zag je de haat die er aan beide kanten bestaat. Die is er al bij de kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat denk ik niet, zolang de extremisten aan beide kanten, Hamas en Fatah aan Palestijnse en de kolonisten aan Israelische kant, geen oog en oor voor elkaars standpunten en geen enkel begrip hebben zal er nooit vrede zijn en zijn onderhandelingen bij voorbaat al gedoemd te mislukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zijn niet geloofwaardig omdat een meerderheid van de Israëlische bevolking van mening is dat ze recht hebben op het gebied dat (volgens hen) door God is beloofd. Zij zullen dus doorgaan totdat ze de hele West Bank in bezit hebben.