Wat beweegt mensen die erg veel praten en je zelf niet aan het woord laten voor een interactie?

Sommige mensen blijven maar praten en ze kunnen nog erg snel praten ook.
Waarom doen ze dit en hoe is dit ontstaan?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik zou ook graag antwoord krijgen van mensen die van zichzelf weten dat ze erg veel praten!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (6)

misschien hebben ze vroeger te weinig aandacht gehad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ken deze mensen ook, vaak denken ze dat het hun plicht is, anders is het niet gezellig.
het mag nooit stil zijn, als ze in gezelschap zijn.
maar als het je stoort, en je ziet deze mensen vaak, is het wel goed om er iets van te zeggen.
stuur ze maar naar GV, dan kunnen ze ongestoord hun verhaal doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De broer van mijn vriend praat -ik denk zodra hij wakker is- honderduit over van alles en nog wat, maar vooral over zijn eigen belevenissen. We zeggen daar regelmatig iets van, maar het is alsof hij ons niet hoort en gaat dan ongestoord verder met zijn verhaal. Een discussie voeren is ook niet mogelijk. Ik ben op het punt gekomen dat als hij teveel praat dat ik hem negeer en met iemand anders ga praten als er een groter gezelschap is. Ik heb meer het idee dat in mijn geval die persoon heel erg behoefte heeft aan sociaal contact om zich niet alleen/eenzaam te voelen. Hij kent ook ontzettend veel mensen en hij is naar mijn weten nooit alleen of op zichzelf. Iedereen heeft behoefte aan menselijk contact, maar op zijn tijd is het ook prettig om even alleen te zijn. Kennelijk heeft hij daar geen behoefte aan. Ik denk ook dat hij het niet in de gaten heeft dat hij mensen ermee kan storen, dat oeverloos gepraat.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hij is trouwens een heel aardige gozer, maar je wordt er wel horendol van af en toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere vogel zingt zoals hij gebekt is.
Daar hoeft geen oorzaak voor te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hunzelf.... wat was je vraag ook al weer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak zijn mensen die veel praten zenuwachtig. Wanneer zij praten kan een ander geen commentaar geven dus kunnen ze ook geen kritiek krijgen.
Er is ook een psychische aandoening dat mensen erg veel gaan praten.