Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Schijnen met schijnwerpers van discotheken mag dit zomaar?

Ik zie nu elk weekend in de stad Groningen een schijnwerper schijnen. Zelfs in mijn woonwijk. Ik vroeg me af, mag dit zomaar of heeft de discotheek hiervoor een vergunning nodig? Zo ja, waarom wordt dit afgegeven? Men schijnt niet op eigen gebied maat op 'ruimte' (wolkendek) van 'anderen'. Dit voegt niets toe toch?

Toegevoegd na 1 minuut:
Die htmlcodes zijn aanhalingstekens.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
644

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ze hebben daar een vergunning voor :) ze geven het omdat ze daar een opleiding hebben gedaan de volgende dingen mogen ze niet doen: in iemand ogen schijnen.....of midden in de nacht keiharde muziek. de schijnwerper gaat zo door heel de stad daar moet je geen last van hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Elke gemeente heeft zijn eigen vergunningen voor horeca gelegenheden, de overlast-of exploitatie vergunning is een veel voorkomende en daar zal het gebruik van deze schijnwerpers in opgenomen zijn.

De discotheek doet dit als een soort reclame, of het nuttig en wenselijk is, daar zullen de meningen over verschillen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding