wat zijn de grootste fabeltjes van deze tijd?

Wat zijn tegenwoordig dingen die wij allemaal voor waar aanzien, maar eigenlijk complete onzin(of lang niet zo gevaarlijk als dat er gezegd wordt) zijn?

Ik kwam er namelijk via deze site achter dat het nogmaals opwarmen van spinazie niet eens zo gevaarlijk was.
Dat het allemaal wat overdreven was.

Zijn er nog meer van dat soort dingen?
En dan met betrekking op alles, dus niet alleen op voedsel.

Toegevoegd na 10 minuten:
ps, Er zitten nog wel gevaren aan spinazie, maar wat ik probeer aan te geven is dat ik het eerst als iets "dodelijks" zag.
zo kwam het bij mij altijd over.
Niet dat het ineens vergeten moet worden, maar voor mij klonk het altijd veel gevaarlijker dan dat het werkelijk bleek te zijn, want dodelijk is het niet.

dus ff geen misverstanden voor het spinazie geval.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat de mens de hoofdoorzaak is in de opwarming van de aarde!

dat er nog mensen zijn die de bijbel voor vol ,en voor waar nemen. want dat is de grootste fabel.

De meest aangehangen fabel is dat voor een gezonde economie groei noodzakelijk is, terwijl het zonneklaar is dat kwantitatieve groei grenzen moet hebben; ons ecosysteem is maar een bescheiden vijvertje en de vissen kunnen niet straffeloos blijven groeien. Er staat bij ons ook niemand aan de rand om bij te voeren.

dat het goed is poes eerst een nestje te laten krijgen, voor je haar laat castreren. dat honden en katten ieder jaar weer gevaccineerd moeten worden.

de politiek is 1 grote fabel

herinner me Wouter Bos toen nog minister, dat hij zei dat Nederland geen last zou hebben van de kredietcrisis... Toegevoegd na 22 uur: Dat melk gezond is, ik heb namelijk een melk allergie en ken nog een boel mensen die daar last van hebben

Het idee dat links potverteert (rechtse kabinetten laten gemiddeld de staatsschuld veel sterker toenemen). Het idee dat belastingverlaging voor bedrijven voor meer banen zorgt. Het idee dat liberalen beter op de winkel passen. Toegevoegd na 3 uur: http://sargasso.nl/archief/2005/08/23/staatsschuld-begrotingstekort-en-de-linkse-kabinetten/

Bijna iedereen in de hele wereld gelooft in de fabel van 9-11.

Dat het ongezond is als je geen liters water per dag drinkt.

Een heel grote fabel in dit land is de rechtspraak. Vooral in het geval de politie erbij betrokken is en verklaringen aflegt onder "ambtseed". Zij kunnen liegen en fantaseren zoveel ze willen, hebben doorgaans niet meer dan de KEKVO opleiding (Knutsel en Kleischool Voor Onnozelen) en schrijven je bankrekening leeg of gooien je onschuldig de bak in. De absolute fabel is de vermeende eerlijkheid van de rechtspraak.

dat er, volgens de brandweer, geen gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen bij vrijwel iedere brand die het nieuws haalt!

dat alles wat je op internet kan lezen ook waar is.

Dat je alleen aids krijgt van vrijen zonder condoom Dat je niet zwanger kunt raken als je op tijd stopt met de "daad" of als je menstrueert.. Dat je als fietser door rood mag rijden Dat je alcohol kunt gebruiken en daarna gewoon kunt auto rijden als je maar eerst iets eet of koppen koffie drinkt Dat je een ongeluk krijgt als je onder een ladder doorloopt.. Dat dertien een ongeluksgetal is.. Dat je van worteltjes eten beter kunt gaan zien.. Dat je haar sneller gaat groeien als je het vaker knipt.. Dat iemand die dreigt zelfmoord te plegen dat niet zal doen en vice versa.. Hoe lang zal ik nog doorgaan? :-0

Dat alle op GV met tien punten beloonde antwoorden ook de beste antwoorden zijn en altijd de volledige waarheid bevatten.

dat we ooit wereld kampioen voetbal worden.

Fabel: Dat discriminatie (hoe dan wat dan ook) verboden is in Nederland.

door korstjes van het brood op te eten je eerder kunt fluiten! haha :D

Dat de mensheid alleen is in deze buurten van het heelal. Het feit is echter dat onze planeet dagelijks bezocht en hoogstwaarschijnlijk ligt onze afstamming bij die bezoekers.

Dat melk goed is voor je botten. Dat bacterien slecht zijn. Dat supermarkt-probiotica echt iets doen. Dat autisme een hype is. Dat dagelijks douchen gezond is. Dat het leven vroeger veel beter was. Dat alles maakbaar is en dat je alle ellende over jezelf afroept. Dat de jeugd verloedert.

Dat UMTS masten schadelijk zijn. Dat mensen geheimen kunnen bewaren. Dat je kanker krijgt van een baan in de snackbar. Dat stokbrood uit Frankrijk komt Dat hamburgers uit america komen Dat Sinterklaas bestaat Dat de kolk in de gootsteen altijd rechtsom draait Dat de geelgerandewatertor een verboden woord is

... Mexicaanse griep?

Dat magneetbandjes werken. Dat politici het beste met 'het volk' voor hebben. Dat meer, langere, bredere snelwegen het fileprobleem oplossen (en uiteraard zonder meer geluids- en milieu-effecten). Dat alle 'nieuw nu nog beterderder'-smeersels direct alle rimpels wegwerken (en allemaal dringen ze oh zo diep in de huid door!). Dat dromen logisch zijn en soms voorspellend. Dat mannen nooit géén zin hebben om te vrijen. Dat vriendelijke mensen nooit tot geweld gedreven kunnen worden. Dat horoscopen kloppen (tuurlijk, die ene horoscoop in de krant klopt voor iedereen met dat ene sterrenbeeld...). Dat Uri Geller en Derek Ogilvie en Char een 'gave' hebben anders dan slim hun publiek bespelen. Dat je van de eerste keer seks met iemand (dus elke eerste keer met een andere partner) niets op kunt lopen (geen SOA en geen zwangerschap). Dat iemand die over zelfmoord praat het per definitie niet zal doen. Dat je acné krijgt van bepaald eten. Dat crashdiëten goed voor je zijn. Dat borstvoeding geven een voorbehoedsmiddel is. Dat je verkouden wordt van op de tocht staan. Dat vitamine C slikken helpt tegen verkoudheid als je al gezond genoeg eet. Enzovoorts.

Dat iedereen op aarde gelijk is.

Dat er nog steeds van mensen gezegd wordt dan men van noten mayonaise en chocola pikkels krijgt,dit is dus een grote leugen. Puistjes en pikkels meeters hebben niets te maken met de voeding,behalve als je een voedingsallergie hebt.

Dat je van nat regenen griep krijgt.

Dat -vul iets in- kankerverwekkend is (op je hand schrijven, schapen, knuffelberen, ect. ect.)

dat melk ongezond is

-..Dat de zogenaamd "gezonde" frisdranken in de supermarkt (denk toegevoegde vitamines, suikervervangers,) daadwerkelijk iets bijdragen aan een gezonder lichaam. -..Dat suiker (alleen) dikmaakt -.. Dat je door dagelijks vitamine-supplementen te slikken ineens een gezond mens bent. En daardoor niet zoveel groenten en fruit hoeft te eten. -..Die "Tel-sell ab-trainers" er echt voor zorgen dat je door op je kont voor tv te zitten een strakke buik krijgt. -..Dat een suikervervanger een gezond alternatief is.. -..Dat alle zonnebrandcremes alleen maar goed voor je huid zijn. -.. Dat het agressieve gedrag van een hond aan het ras van de hond ligt. -.. Dat door (dure) cremes te smeren je rimpels verdwijnen.

Dat witte vlekjes op je nagels door kalk gebrek komt .

Dat je van deodorant of bh's aanhouden in bed borstkanker kan krijgen.

Dat de politie je best vriend is ;)

Dat we allemaal gelukkiger worden als we maar meer kopen....

Dat na het zuur, het zoet komt... Sinterklaas bestaat!

Islamitische meisjes met hoofddoek, worden onderdrukt!

alle vrouwen leuk lief sociaal en aardig zijn allleen mannen vreemd gaan er alleen maffia in italie bestaat de pvda sociaal is kapitaalisme icm demokratie de beste staatsvorm is ons leger er voor vrede en veiliheid is de koningin geen politieke macht heeft alles wat in de winkel groen genoemd word goed voor het milleu is kip het meest veelzijdige stukje vlees is menslijke co2 uitstoot vreslijk slecht is voor het klimaat amerika de politie agent van de wereld is enzenzenz

Dat alles wat je `s avonds na 20.00 uur eet als vetweefsel wordt opgeslagen! Het tijdstip waarop je eet is niet belangrijk, wel het aantal calorieën. Bruin is gezond! Mensen die bruin zijn ogen gezond maar het zegt niets over de staat van hun lichaam. Onder een parasol verbrand ik niet! Een parasol laat een deel v.d. UV-straling v.d. zon door, tel daarbij op de weerkaatsing ervan op muren, tegels, grond etc. en iemand met een gevoelige huid zal ook dan verbranden. Bij bewolkt weer hoef ik me niet in te smeren tegen de zon! Doordat wolken de zonstraling terugkaatsen naar de aarde,kan de zonkracht zelfs sterker zijn dan bij onbewolkte hemel. Geschoren haren groeien sneller en stugger terug! De waarheid is dat haar dode materie is. Het afscheren kan geen enkel effect hebben op de groei. Lezen in het schemerdonker verpest je ogen; Het maakt het wel moeilijker, maar het is nooit bewezen dat die effecten blijvend zijn of dat je er zelfs blind van wordt. GSM`s zijn gevaarlijk in ziekenhuizen; Na onderzoek naar een mogelijke storing hierdoor in apparatuur, bleek het slechts om 0,1-1,2 % te gaan. Toch verbieden ziekenhuizen dit zonder enige reden. Ons brein grrotendeels onbenut; Volgens de mythe zou de mens slechts 10 % van zijn brein gebruiken. Als een deel beschadigd wordt, heeft dat langdurige effecten. Als de stelling zou kloppen, zou het effect van een beschadiging nooit zo groot zijn.

een paar verhalen in de bijbel zijn hele grote fabels en dat sommige mensen dat geloven is nog groter want hoe kan ooit een man kracht uit zijn haar putten (het verhaal van samson) of dat de zee opengaat (volgens mij was dat mozes) en ga zo maar verder

Dat de opwarming van de aarde onnatuurlijk is. Ik zeg niet dat er geen invloed op uit wordt geoefend, maar opwarming en afkoeling zijn processen die er nou eenmaal bij horen

de regelgeving die gemeente besturen of woningbouw verenigingen ons soms proberen op te dringen.

dat co2 slecht voor ons is

Dat de wereld eerlijk is.

dat er niet gerookt mag worden in coffeeshops..