Waar dienen die 'propellortjes' aan een hectometerpaal eigenlijk voor?

Bij ons in het dorp hangen aan bepaalde hectometerpaaltjes een soort propellortjes. Vier gele plasticjes aan een stokje.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

het zijn een soort reflectortjes die in de avond de verlichting van een rijdende auto reflecteerd in allerlei wisselende richtingen waardoor eventueel wild(reeën, konijnen etc.) wordt afgeschrikt en er een kleinere kans is op een aanrijding.

Toegevoegd na 1 minuut:
je ziet ook vaak nog metalen driehoekjes met dobbelsteen deukjes die vast zit aan de paaltjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ze bewegen een beetje ja, en die "gele plasticjes" zijn reflectoren, zodat je de weg beter in de gaten kan houden. en omdat ze bewegen vallen ze nog meer op. dus je kan ze niet missen als je er rijd in het donker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor het afschrikken van wild en als reflectie dus dat je het wild ook meer kan zien dit is de overheid aan het testen om dat er protesten waren dat er teveel dieren werden aangereden