Twee kopjes op NU.nl. Welke wekt het meeste interesse en zal je dus als eerst op klikken?

Kopje 1: 'Mogelijk extreem-rechts motief Karst T.'
Kopje 2: 'Jomanda gebruikte oplichterstrucs'

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (14)

Grappig....ik zet nu.nl net op.....ik ga voor Jomanda....over het motief van Karst valt toch alleen maar te speculeren, en zijn politieke voorkeur laat me volledig koud, maar ik smul er van als een zgn. medium/healer/heks op het matje geroepen wordt...

Toegevoegd op 13-05-2009 08:20:50
beide stukjes waren afknappers......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste. Omdat dat echt nieuw is voor mij. De tweede is bij iedereen al decennialang bekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm had de levende linkjes er ff bijgezet, nu moet ik nu.nl weer opstarten.. maar ik ga voor Karst T. hoor, ik wil wel eens weten of dat ze echt wat hebben of dat ze weer een basisschoolkennisje van m gesproken hebben (die m in groep 2 een keer de hitlergroet zag doen..)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sla beide berichtjes over. De eerste omdat er 'mogelijk' staat. Ik lees het wel als ze zekerheid over iets hebben.
De tweede omdat de titel voor mij iets is wat ik al heel lang weet, dus zal het artikel voor mij waarschijnlijk ook niets nieuws brengen.
Ik lees andere berichten in de krant/op nu.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ik kies in eerste instantie voor

VS in mensenrechtenraad VN. Lijkt me iets meer nieuwswaarde.

Als ik echt moet kiezen, dan ga ik voor het Jomanda-verhaal. De reden is minde mooi; al vanaf het begin vind ik haar 'gewoon onbetrouwbaar'. Geen echte reden dus. Helaas werkt de menselijke geest zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het berichtje over Karst T. Van Jomanda is het niet bepaald nieuws dat ze oplichterstrucs gebruikte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jomanda uiteraard.
Het eerste is puur speculatief, het tweede zal vanuit het proces naar buiten gekomen zijn en lijkt me dus meer op waarheid berusten.

Ben benieuwd of dit het "heel erge" dat ze voorzien heeft is, dat haar oplichterspraktijken naar buiten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben nog niet op nu geweest, maar ik denk dat het eerste eerder mijn aandacht zal krijgen. Omdat Karst Tatert (geloof dat hij zo heet, afkortingen gelden in Nederland alleen voor verdachten, hij heeft het toch echt gedaan) a. moedwillig een (voor ons) onbegrijpelijke daad heeft gedaan en dit nog vers in de herinnering ligt. Jomanda is niet zo interessant. ja, er bestaan mensen met meer gevoelige waarneming. Ja, er bestaan mensen die de energie doorvoer kunnen veranderen waardoor mensen worden geholpen. Ik ben echter niet van mening dat er in dit stukje iets nieuws zal staan (al is het al nieuws van gisteren en stond hetzelfde kopje in De Pers en Spits, waar ik het ook heb overgeslagen).
Op Nu is het overigens wel erg belangrijk om Nieuws van 'jij Nieuws' te splitsen, aangezien hier vaak ongenuanceerde onzin op staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kopje 1. Is veel meer nieuws dan kopje 2.

Bovendien loopt het proces tegen Jomanda al een hele tijd, dus dat is op zich niet meer zo opzienbarend.

De gebeurtenissen in Apeldoorn echter, liggen nog vers in het geheugen en hebben toch een schokgolf door het hele land gejaagd. En persoonlijk vind ik het jammer dat Karst het niet heeft overleefd, want ik wil zo graag weten 'WAAROM!'. Dus vandaar, koppie 1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lees alles op NU.nl als ik wakker ben en met de hond heb gewandeld...

En ik maak geen onderscheid tussen het één en het ander...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kopje 1. Maar dat is niet omdat ik het heel spannend vind, meer omdat ik kopje 2 nog minder spannend vind. Kop 1 is wel heel erg verneukeratief. Als je het bericht namelijk leest staat er: "De Nationale Recherche zegt in een reactie nog geen bewijs te hebben gevonden voor extreme denkbeelden van de overleden T.".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik nu.nl lees, klik ik met de middelste muisknop op alle titels die ik wil lezen. Die openen zich dan in nieuwe tabs. Ik heb firefox zo ingesteld, dat die nieuwe tabs zich in de achtergrond openen, dus de voorpagina van nu.nl blijft gewoon in beeld.

Daarna sluit ik de tab met nu.nl en ga ik alle artikelen die ik interessant vond, één voor één lezen.

In dit geval vind ik beide titels interessant, dus zou ik op beide klikken (met de middelste muisknop), en ze dus later allebei lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik was voor Jomanda gegaan, omdat ze gisteren in rtl boulevard de spanning over Karst T wel weer genoeg gemanipuleerd hadden
niet dat het Jomanda verhaal al genoeg is uitgezogen, maar toch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jomanda, ik wil weten WEKE trucs ze gebruikte, dat ze onzin en trucs gebruikt stond al als paal boven water voor me, maar welke wist ik niet. En Karst....... is gewoon een geflipte jongen die niet ongemerkt van het toneel wilde verdwijnen.