Waneer is het volgende glas teveel?

Hoe meer alkohol je drinkt hoe lekkerder en gezelliger het is. Hoe merk je dus waneer de grens is bereikt en dat de volgende glas teveel is?

Toegevoegd na 8 minuten:
Alcohol dus!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Alcohol verdooft de hersenen. Hoeveel ze verdoofd worden hangt af van de hoeveelheid alcohol die je drinkt. Het effect is per persoon verschillend. Het is afhankelijk van je geslacht, wat je gewicht is en of je gewend bent om alcohol te drinken. Gemiddeld kun je zeggen dat alcohol drinken de volgende effecten heeft:

Na twee tot drie glazen:
De hersenen worden een beetje verdoofd. Je voelt je wat vrijer, meer ontspannen en vrolijker.
Je durft meer en wordt minder verlegen. Dit wordt loskomen genoemd.

Na vier tot zes glazen:
Je zelfvertrouwen wordt groter. Je durft meer dan anders. Je denkt ook dat je meer kunt. In werkelijkheid kun je minder goed horen, zien en bewegen. Je reactievermogen neemt snel af. Alleen heb je dat zelf niet in de gaten. Alcohol versterkt hoe je je voelt. je kunt daardoor vrolijk worden, maar je kunt je ook verdrietig gaan voelen of aggressief worden. Je wordt aangeschoten.

Na zeven of meer glazen:
Als je nog meer drinkt wordt je dronken. Als je dronken bent zie je de dingen niet meer scherp. Je kunt je bewegingen moeilijker beheersen. Je wordt onverschillig en je reactievermogen wordt nog slechter. Je doet dingen die je niet zou moeten doen als je nuchter was. Het geheugen werkt niet meer zo goed en soms herinner je je later niet meer zo goed wat er gebeurd is. Soms wordt je overdreven emotioneel, bijvoorbeeld heel zielig of romantisch. Praten gaat niet meer zo goed, je gaat 'lallen'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je dat voor jezelf niet weet dan kan je praten in hoeveel glazen max 2. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reeds na het eerste glas wordt je overmoediger en gaan remmingen weg. Na elk volgend glas wordt dat erger. Je beoordelingsvermogen gaat weg. Het heeft weinig zin als je vantevoren jezelf een grens hebt gesteld die meer dan 1 is - immers, die grenzen vind je niet interessant meer als eenmaal begint te zuipen.
Ik zelf zou zeggen: sowieso niet meer dan 1 glas per dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het moment als je je zelf afvraagt; is het volgende glas niet teveel?
13 jaar geleden
Je merkt niet wanneer je grens bereikt.
Je merkt pas wanneer je grens overschreden hebt.
Ik hoorde onlangs van iemand, als ik tijdens een gesprek klinkers moet kopen, dan heb ik teveel ingenomen.