Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er wel eens een groep mensen geweest die een leefgemeenschap ergens in een ander land hebben opgezet?

Ik heb wel eens verhalen gehoord van Nederlanders die ergens naar een warm zonnig oord zijn vertrokken en daar op primitieve wijze een nederzetting hebben opgezet. Is bekend op daadwerkelijk een groep dat heeft gedaan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Nou; er is de damanhur:
Damanhur is een spirituele leefgemeenschap in Noord-Italië, ontstaan sinds 1979, die vooral bekend is om haar onderaardse tempelcomplex. (Zie: www.damanhur.org/temple/ ). Minder bekend is dat Damanhur in de loop der jaren bijzondere meditatietechnieken, therapieën en instrumenten ontwikkelde, en dat zij een bijdrage levert aan wetenschappelijk onderzoek, bijvoorbeeld naar de behandeling van kanker.

En ik weet van duitse vrienden die zich in Portugal tijdelijk bij een woonwagenkamp hebben aangesloten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jaren geleden ben ik in het zuiden van Marokko een groep mensen tegen gekomen die rondreisden in bussen. In de zomers werkten zij in Nederland en als zij dan voldoende cash hadden vertrokken zij weer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb gelezen over een Zweedse groep protestante Christenen die zich in de twintiger jaren in het toenmalige Palestina vestigden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing