Hoe kan je afleren te snel (verkeerd) te reageren op irritante dingen?

Ik kan vrij snel geirriteerd uithalen naar mensen of dingen die mij irriteren bijvoorbeeld slechte service enso waarbij ik weleens met stemverheffing tot schreeuwen afhankelijk van de afstand en schelden kan reageren. Ik heb hier later vaak 'spijt' van in die zin dat ik of commetaar van ander mensn krijge ik mij in moet houden of dat ik dan bepaalde gelegenheden maar beter vermijd door mij bijna asosociale gedrag. Kan ik dit op een of ander manier beter handelen, want ik ben wijs genoeg te snappen dat het soms geen moer helpt. Overigens heb ik wel vaak een punt, maar sla dan (kan ik mij voorstellen voor de rest) een beetje door omdat ik mijn punt niet krijg. OF anders. Verder ben ik open en vriendelij uit ondanks dat ik groot ben. Bijvoorbeeld tege asociale obers enzo.

Toegevoegd na 59 seconden:
Oh wat ik nog even wil zeggen is dat ik 9% een hele aardige jvent ben en zo gekend en dit vaak bij stress en of spanning eerder gebeurt.

Toegevoegd na 1 minuut:
9%=99%

Weet jij het antwoord?

/2500

De oudste truc die daarvoor bestaat: tot 10 tellen. en als dat te kort is tot 25 ofzo

als je 9% een aardige jongen bent moet je een psychiater opzoeken lijkt mij zo!... maar, wat bij mij erg helpt is de boel een beetje te bekijken als in een comedy. gewoonlijk krijg je de pest in een roep je iets als: "ik mep je op je muil!!" als je er de humor van ziet kan je er iets van maken als:" koffie in de kantine is zeker op? zal ik even nieuwe voor je halen"?" ik ben op de motor afgesneden door een auto ( voor de duidelijkheid, als ie me raakt duvel ik met 130 kilometer per uur op het asfalt..) ik kan hem inhalen, verrot schelden en zijn kop van zijn romp trekken.... maar: ik heb hem ingehaald, ben ernaast gaan rijden en heb zijn buitenspiegeltje voorzichtig ingeklapt. bij het volgende stoplicht vroeg ie waarom ik dat deed, ik heb hem uitgelegd dat ie zo minder benzine verbruikt en hij gebruikt ze toch niet dus.... in eerste instantie is het moeilijk, daarna word het een sport en is het veel leuker dan je inhouden! want, laten we eerlijk zijn, dat lukt toch niet. en als het wel lukt dan is de volgende dubbel de pineut!...

tot 100 tellen zal bij jou ook niet helpen! maar het getuigt wel van lef, dat je hier met de billen bloot gaat en om advies vraagt! je lijkt een zeer ongedisciplineerd type, een zeer ontplofbaar element en ik begrijp dat je groot bent, ik neem aan van gestalte en daardoor denk je, gevoelsmatig, dat je alles kàn zeggen! want je kan ze toch wel aan... maar als je hier echt van af wilt van dit asociale gedrag van een grote mond geven zodra je denkt dat je verkeerd behandeld wordt, ook al heb je gelijk, dat kan je namelijk ook anders afhandelen, dan zal dat wel de nodige moeite van je kosten. je zult een manier onder de knie moeten krijgen van ...*rustig.blijven*... heel diep adem halen en je niet op stang laten jagen door wie dan ook! zelfbeheersing, dat moet jij leren, dat is het, een cursus zelfbeheersing, goed voor nu, goed voor later, goed voor in je werk, goed voor in je relatie. uit onderstaande bron: Verbeter je relatie: zelfbeheersing is te leren >>>Wie goed is in het beheersen van zijn impulsen, heeft een betere uitgangspositie voor relatiesucces dan iemand die dat niet is. Trouw blijven, vergeven en wat overhebben voor een ander hangen namelijk samen met impulscontrole. Dat concludeert de Nijmeegse sociaal psychologe Tila Pronk in haar proefschrift. En ze heeft goed nieuws: zelfbeheersing is te leren! Tila Pronk wilde weten of impulscontrole voorspellend was voor drie vaardigheden die nodig zijn om een relatie te beschermen: vergevingsgezindheid, trouw zijn, en opofferingsbereidheid. En jawel: deelnemers met een betere impulscontrole waren vergevensgezinder dan anderen. Ook vertoonden ze minder flirtgedrag. En ze bleken eerder bereid het belang van hun partner boven hun eigen belang te laten gaan. Allemaal dingen die bijdragen aan een goede relatie.

Bronnen:
http://sociologiemagazine.nl/nieuws/verbet...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100