Bestaan er net zoals zeemansvrouwen ook zeevrouwsmannen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit een poging om grappig te zijn of zo ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als dat zo zou zijn is t hier gelukt, het is dat ik stil moet zijn xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@hanson: nee hoor,dat niet speciaal, het is gewoon dat ik me afvraag of die bestaan. En ook eigenlijk waarom je die term niet gewoon om kunt draaien als er vrouwen in traditionele mannenberoepen werken en mannen in traditionele vrouwenberoepen. Uit emancipatie-oogpunt zou anno 2011 een zeevrouwsman net zo normaal moeten zijn als een zeemansvrouw.

Het beste antwoord

Natuurlijk bestaan die, alleen heb ik die benaming nog nooit gehoord. Er zijn genoeg getrouwde vrouwen die op zee werken en die een man aan de wal hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger niet. Omdat je toen geen vrouwen op zee had die dat als beroep hadden. Maar tegenwoordig wel. En die vrouwen noemen zich vaak wel zeevrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat ze zeep in hun oogjes krijgen dan zeker, haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die krijgt van mij de gevatheidsprijs.

Andere antwoorden (3)

XD nee, dat is geen normaal Nederlands
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Her lijkt mij,dat het woord dan zeemansmannen zou moeten zijn, aangezien het beroep zeeman evenals timmerman mannen EN vrouwen inhoudt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Dat lijkt mij verwarring te zullen opleveren, aangezien een man ook met een man kan zijn te getrouwd.
Ik denk dat zeeman voor en vrouwen en mannen geldt .
Net zoals een man een wroedvrouw kan zijn.
Best is een alternatieve omschrijving te geven , want zeevrouwsman ....klinkt toch heel verward... beetle als een mannelijke zeemeermin ????