wat moet er allemaal gebeuren als belgie(vlaanderen) bij nederland zou komen?

stel dat het gebeurt, hoe wordt zoiets "wettelijk" dan geregeld?
hoe regelt de politiek/overheid dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

allereerst een warm welkom heten, ze laten kennis maken met het meest ronduit idiootste land van de wereld.
Gaat over boetes, milieu. Daar word streng op toegezien dus dat als eerst ja. ja dat ja. jaja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'het meest ronduit idiootste land’ is geen normaal Nederlands. Die Vlamingen willen niet eens bij een land horen waar mensen de eigen taal niet beheersen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen woorden voor
Kimath
13 jaar geleden
Ik heb geen woorden voor het antwoord dat je hier hebt gegeven..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als we het over idiote regelgeving hebben, kan Nederland nog heel wat leren van Vlaanderen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En jij woont in dat meest ronduit idiootste land? Dan zou ik maar eens gaan emigreren naar een meer ronduit perfectste land.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh wat negatief allemaal zeg!
Er zal een discussie moeten komen over alle wetten en regelgeving.
De mensen uit Vlaanderen zullen natuurlijk niet zomaar alle Nederlandse wetten willen accepteren.
Ook moeten al die mensen een Nederlands paspoort krijgen (of verzinnen we een nieuwe naam voor het land) aangezien Belgie dan niet meer bestaat.
Waar moet de overheid zetelen?
Alle overheidsinstanties (uniformen, protocollen e.d.) moeten aangepast worden. Onderwijssystemen, uitkeringen e.d.
Moet er een nieuwe vlag komen of niet? Er zal over een hoop gepraat worden denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We werken met verschillende wetboeken, staatshoofden, politiek, volksliederen, bestuursvormen, feestdagen, ongeschreven regels... Dat moet allemaal bekeken, gewogen, samengevoegd of veranderd worden.
Het kan, dat is zeker, want er zijn al zo vaak landen samengevoegd en/of gesplitst. Maar het zal veel voorbereiding eisen en een goede samenwerking van alle instanties (wat nu al dramatisch vaak en ernstig misgaat binnen de landen zelf), en geheid krijg je dan een grote groep mensen die heel tevreden is en een grote groep mensen die zich ontzettend tekort gedaan voelt ;-)