Wat is een goed cadeau voor mijn oma?

Ze wordt volgende week 85 jaar(alleen staand).
Normaal voel ik mijzelf niet zo verplicht om iets te kopen maar nu is het zo dat ze kanker heeft en er een grote kans is dat ze er volgend jaar niet meer is dus wil ik haar toch nog iets geven waar ze wat aan heeft.
Maar wat vinden mensen van die leeftijd leuk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe mobiel je oma nog is, maar als ze nog goed ter been en redelijk fit is zou je haar een dagje mee uit kunnen nemen naar een plek die zij mooi / leuk vindt of die veel betekenis voor haar heeft of waar ze mooie herinneringen aan bewaart. Mensen van 85 hebben niet echt meer zo de behoefte aan materiële dingen, is mijn ervaring. Een gezellig dagje uit levert vaak mooie herinneringen op voor iedereen die erbij was. Gedeelde herinneringen met/aan je oma zijn onbetaalbaar, je kunt ze later in je leven weer oproepen en erover praten met andere mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ai heb exact dezelfde situatie gehad alleen werd mijn oma 84.
Je kan haar een lieve kaart schrijven waarin je extra uitlegt hoe graag je haar ziet. En verder iets wat zij persoonlijk leuk vind, of goed kan gebruiken. Dat kan ik niet weten helaas..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
allereerst sterkte... Het grootste kado is dat je vaak langskomt... Jij bent zelf het mooiste cadeau dat er is... Oma's hebben veel mensen overleefd en velen zijn alleen en ik weet niet hoe dat met de jouwe is.... Geef haar een mooie zilveren armband met een speciale tekst erin gegraveerd... speciale datum, een herinnering... koop of maak er een leuke kaart bij... zon joekel van een kaart kun je natuurlijk ook kopen... ga dan eens goed ervoor zitten en begin daarin te schrijven vanuit je hart... wat je voelt en denkt over haar en ... weet je ... mensen die Kanker hebben of een andere terminale ziekte zijn vaak heel eenzaam... Vaak komen mensen niet meer omdat ze niet weten wat ze zeggen moeten...
Ben er voor haar...
Armband, Of ander zserraad... , Rozen. mooie kaart, loopt ze nog rond dan kun je haar misschien nog eens uitgebreid uit eten nemen misschien?

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wou ik ook zeggen. Je aanwezigheid is het grootste cadeau. Ga regelmatig bij haar langs, gun haar een leuk contact.
Iets dat iets zegt over de verbondenheid tussen oma en jou. Muziek, natuur of religie misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn oma was gek op Maya zeep.

Niet om zich mee te wassen, maar ze legde het in de kledingkast, zodat haar schone kleding er naar ging ruiken, en de motten zouden wegblijven volgen haar.

Misschien een schilderij/grote foto, van al haar kinderen en kleinkinderen.

Een comfortabel kussen voor op de bank.

Haar ter gelegenheid van haar verjaardag mee uit eten nemen naar een goed restaurant.

Of misschien wil ze de zee nog een keer zien, of iets van dien aard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VRAAG haar eens wat ze nog zou willen.

Geef haar een WENS tegoedbon. HAAR wens uiteraard.

Mijn ouders hadden op die leeftijd geen wensen meer.
Maar mijn vader vond het heerlijk als ik chauffeurde als
hij een familielid wilde bezoeken.

Misschien wil je oma nog wel bepaalde mensen zien,
of bepaalde dingen zien,
waar ze zelf niet kan komen?
Regel dan iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan van die boeken met 'Vertel eens oma' . Dan worden er allerlei vragen gesteld aan je oma over haar jeugd tot nu. Als ze het moeilijk vindt om te schrijven kunnen jullie misschien samen erover hebben en dan schrijft iemand anders het op of je doet dit samen met familie. Ze vindt het vast leuk om het over vroeger te hebben en dit boek helpt je de juiste dingen te vragen. Hoeft niet in een dag, iedere keer dat je komt weer een bladzijde en zo leer je haar vast ook op een andere manier kennen.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Geen materialen, maar ervaringen.
Ik doe zomaar een gooi : Neem haar mee naar het strand en ga op een terrasje naar de zee zitten kijken met een kopje thee.
Maak een tochtje op een rondvaartboot.
Ga naar een optreden van Ronnie Tober (zanger uit haar tijd).
Als je toch echt iets tastbaars wilt geven, denk aan een DVD van Toon Hermans of zo.
Een dagje echt aandacht van een kleinkind is een prachtig cadeau voor een oma.
Mensen van die leeftijd hebben al genoeg materialen in hun leven gehad.
Maak er wat leuks van !!
(en feliciteer haar van me)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens wat vaker bij haar langs. Neem haar een keer mee naar een high tea o.i.d. Mensen van die leeftijd willen liever wat tijd van je hebben, dan cadeautjes. Spullen hebben ze genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef haar een mooi gedicht dat je zelf voor haar schrijft en laat daarin weten dat je heel veel van haar houdt èn dat je haar nooit wilt verliezen.

Geef haar daarnaast een prachtige bos bloemen en zie hoe ze straalt van geluk..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dagje naar de Keukenhof?
Of een mooie boottocht door Maastricht of andere mooi stad?
Een optreden van een zanger die ze graag hoort?
Of een theaterstuk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef haar een digitaal fotolijstje waarin jij en je familie eens in de zoveel tijd nieuwe foto's zetten. Die kan ze overal neerzetten en er komen de hele dag door foto's van jullie voorbij!
Ook als ze in bed ligt kan ze hiervan genieten.

Enn, misschien kun je er zelfs foto's van vroeger opzetten van haar en haar ouders/gezin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze meest heeft aan je aanwezigheid.