Er moeten 11.000 mensen weg bij TNT post..toch is er bijna dagelijks een radioreclame te horen waarin om postbezorgers wordt gevraagd..

..hoe kan dat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar ik begrijp nog steeds niet waarom TNT zoiets mag doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gras: het is ook krankzinnig, als je een contract hebt boven ik meen 25 uur, dan kun je opdonderen. Dan nemen ze twee mensen voor elk 12,5 uur en kennelijk mag dat, ondanks dat ze duidelijk niet ontslaan omdat er geen werk meer is.

Het beste antwoord

De postbode, een niet al te goed beloonde, maar gerespecteerde functionaris, wordt te duur gevonden in deze moderne maatschappij. Daarom wordt die postbode vervangen door postbezorgers, huisvrouwen of werknemers bij een ander bedrijf die het een paar uurtjes part-time of ernaast doen tegen stukloonvergoeding.

Andere verklaring is natuurlijk de digitale communicatie maar dat verklaart mijns inziens niet dat er ineens 11.000 mensen uitgeschopt moeten worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Die ontslagenen 'mogen' inderdaad op hun eigen baan solliciteren tegen minder gunstige arbeidsvoorwaarden. Leve de marktwerking en zeg maar 'dag' tegen de middenklasse, zullen we maar zeggen, als beginnetje van een maatschappij waar solidariteit ver te zoeken is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja dat gaat om kleinere contracten en ook geen vast personeel. De vaste medewerkers hebben meer contract uren dan TNT post wenst. Ze gaan hierdoor dus volgens hun zeggen fors bezuinigen
ronron1212
13 jaar geleden
Ze willen alleen met parttimers werken (huisvrouwen studenten etc) Dit kost ze veel minder geld omdat ze niet in vaste dienst zitten, ook is het uurloon veel lager en bij ziekte hoeven ze ook niet te betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze willen van de mensen af, ze zijn té duur.
volgens mij is het zelfs zo dat je ontslagen worden, en dan ga je weer solliciteren dat je gewoon weer word aangenomen, maar dan heb je opeens een veel lager salaris.
de postbodes kosten gewoon te veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
parttimers zijn goedkoop....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze willen de postbodes eruit sturen en daar postbezorgers voor in de plaats nemen. Die zijn goedkoper.