Waarom verkoopt de C1000 geen aanstekers aan minderjarigen?

Dus ik wou een aansteker kopen voor mijn vader (hij rookt, IK zelf niet hoor, ik heb een HEKEL aan roken) dus ik ging toen naar de C1000 en toen zei die caissière dat ik geen aansteker mocht kopen omdat ik 14 was (moet 16 zijn) maar ik herinner me nog dat ik een pakje lucifers had gekocht toen ik in groep 5 van de basisschool zat (had ze nodig op school en had een mooie pappegaai van gemaakt).

dus ze verkopen wel lucifers aan 9 jarige kinderen maar geen aanstekertje van 90 cent aan een puber...? O_0

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik denk dat de verkoper een beetje overijverig is geweest, er is naar mijn weten geen wet die verkoop van een aansteker onder een bepaalde leefttijd verbiedt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn broer zei precies hetzelfde~!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga morgen maar terug of ze verkopen het en anders is het leuk om alles en iedereen erbij te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik zonder aansteker thuis kwam is mijn broer (19jaar) gegaan... =)
De verkoopster had je gewoon een aansteker moeten verkopen, er is geen wet die dat verbied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aansteker heb je ook nodig om je sterretjes meer af te steken en dat mag in theorie iedereen (al dan niet onder toezicht) en altijd. Dus waarom ze dan geen aansteker mogen verkopen is mij een raadsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemd.. je had idd gewoon een aansteker moeten kunnen kopen ;) Er is niks bekend wat dat verbiedt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van beleid van C1000? Een ondernemer mag nog altijd bepalen met wie ze zaken doen en aan wie ze spullen verkopen. Aangezien je niet mag roken voor je 16e is het logisch dat jee ook geen aansteker krijgt. Ga voortaan naar AH, volgens mij is dit geen onderdeel van hun beleid.