Wie houd je tegen indien je gaat wonen in je eigen bedrijfsruimte?

Bijvoorbeeld je eigen kantoor in een bedrijfsverzamelgebouw.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
28.9K

Het beste antwoord

Je mag wel in een bedrijfspand wonen zo begrijp ik uit de site van de belastingdienst. Er zijn wel belastingregels voor zoals dat je geen btw hoeft te rekenen over huur van een bedrijfspand dat als woning wordt gebruikt.

Het mag dus wel maar wil men vaak niet zoals onderstaande link laat zien.

Verder zal het ook wel van belang zijn of je een bedrijfspand wil gebruiken om in te wonen, of dat je gaat wonen in het achterkamertje van je winkel.

Over de vraag wie je tegenhoudt: de gemeente gaat over het bestemmingsplan en die kan boetes opleggen voor ongeoorloofde bewoning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helder antwoord! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk, daar sluit ik me bij aan. Helaas mag ik nog geen plusjes geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meest duidelijke antwoord

Andere antwoorden (4)

Dat er zeer waarschijnlijk geen woonbestemming opzit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt wel eens doorgewerkt in de avond. Ben om die reden van plan in een neven ruimte een bedje te plaatsen. Mijn excuus naar enige controlerende instantie zal zijn: het werd erg laat gisteravond en heb besloten te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wonen is iets anders dan een keer slapen ik denk niet dat daar een echte controle op zit.
Ik denk dat omliggende bedrijven het niet prettig vinden als er iemand in het gebouw is. Het alarm kan er niet op in gemeenschappelijke ruimten. De bewaking is vaak geinstrueerd om het pand 'leeg' te maken en ik denk dat je faciliteiten gaat missen zoals een keuken en badkamer. Onder 'wonen' versta ik op langere termijn en dan heb je die zaken wel nodig. Ook komt jouw privepost tussen de bedrijfspost en dat moet je wel willen en moet toegestaan worden als je niet eigen baas bent.
13 jaar geleden
Ha, die Zeistein;

De gemeente die je geen woonvergunning geeft houdt je tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je belastingadviseur? De gemeente?