Bij wie kan je een klacht neerleggen als je vind dat een buitenlands bedrijf zijn monopoliepositie misbruikt?

Ik heb 2 jaar geleden iets gekocht in Duitsland. Dit kon ik tot op heden gewoon gebruiken. Ineens heeft de fabrikant bedacht dat ik een servicecontract MOET afsluiten. Zoniet, dan kan ik vanaf eind van het jaar mijn product niet meer gebruiken en feitelijk weggooien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik zou beginnen bij het bedrijf zelf en aangeven dat het onredelijk om na twee jaar eenzijdig een verplichte overeenkomst af te kondigen voor verder gebruik van je product.

Ik ken het financieel belang van het product niet, maar als bovenstaande niet helpt kun je ook in Duitsland je recht afdwingen via een rechterlijke procedure. Dat kost wel geld uiteraard en je krijgt te maken met Duits recht. Dat wat in Nederland logisch lijkt, hoeft dat in Duitsland niet te zijn.

De Europese Commissie kun je ook benaderen, maar ik schat dat in als een heilloze weg.