Waarom geeft men geld aan dierenhulp ipv mensen die in armoede leven?

Waarom geven aan WSPA terwijl half Afrika dood gaat van de honger en aan vreselijke ziektes lijd?
Ik vind dat je op zijn minst het geld aan Kankerfondsen kunt spenderen ipv dieren in het buitenland.
Of ben ik nu egoistisch?

Toegevoegd na 1 dag:
Als je voor 10 euro in de maand 3 honden kan verzorgen of een heel gezin kan voorzien van voedsel. Waarom kiest men dan voor de honden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Waarom geven mensen geld aan kankerfondsen als er ook mensen honger hebben? Waarom geven mensen geld aa voedselhulp als er ook mensen sterven aan AIDS? Waarom geven mensen geld aan AIDSbestrijding als er ook slachtoffers van rampen zijn? Waarom geven mensen geld aan rampenbestrijding als het regenwoud wordt gekapt? Waarom geven mensen geld aan duurzame bosbouw als er ook gevaarlijk slecht onderhouden kerncentrales zijn? Deze vraag is een heilloze weg. Je kunt je leven besteden aan het vinden van het doel dat het het allermeest waard is om geld aan te geven en het nooit vinden. Of je kunt doen wat je kan voor dat doel waar je je persoonlijk bij betrokken voelt. Want zeg nou zelf: dat er mensen met honger zijn, wil dat zeggen dat het niet erg is dat in sommige landen 'gevechten' worden georganiseerd tussen vechthonden en vastgeketende beren waarvan de klauwen en tanden zijn verwijderd? Nee toch? Het is allebei erg, en het is het bij allebei waard om er iets aan te doen als je kunt. Omdat je nou eenmaal niet iets kunt doen aan álle erge dingen, kun je alleen maar ervoor kiezen om iets te doen aan sómmige erge dingen. Aan honger en ziekte in Afrika, aan kanker in Nederland, aan honden-berengevechten of aan de eenzaamheid van dat oude dametje dat om de hoek woont en amper nog de deur uitkomt. Of kies er desnoods (vooral!) voor om eens je moeder te helpen met het schoonmaken van de dakgoot. Doe gewoon wat je kunt, doe het zo goed mogelijk, en moedig anderen aan zo goed mogelijk te doen wat zij kunnen. Als we dat allemaal zouden doen, kunnen we met zijn allen de hongerige mensen in Afrika, de beren in Pakistan, de vereenzaamde oude dametjes in Nederland én onze moeders helpen.

Het is zeker niet egoistisch als je het zo stelt maar, ieder mens heeft zo zijn dingen waardoor hij/zij geraakt wordt. En het vervelende is dat dieren zich zelf niet kunnen helpen of collecteren. Ze zijn afhankelijk van ons en dat geeft ook een grote verantwoordelijkheid!!!

Ook dieren hebben hulp nodig ze worden vaak door ons toedoen in de ellende gebracht. Ze hebben ook rechten

ikke, ikke, en de rest kan stikken? nee, daar kan ik me niet in vinden. gandhi heeft ooit gezegd dat je de beschaving van een samenleving kan afmeten aan de manier waarop ze met weerloze dieren omgaat. wij mensen zijn al een verschrikkelijke plaag voor al het leven om ons heen. ik persoonlijk ben erg blij met ieder initiatief om dieren te helpen.

Mensen kunnen meer zelf doen om zich te redden wij hebben daar het verstand voor. En het dierenleed wordt hoofdzakelijk door de mensen veroorzaakt. (Ik vind het trouwens erg gemeen en erg laf om een dier wat aan te doen) Ik vind dat je altijd mensen kunt helpen, maar zeer zeker ook de dieren. Vooral als ze ook nog eens worden opgesloten, daar kunnen ze toch nooit tegenop? Ze hebben onze hulp nodig!

Je hebt daar wel een punt, en mensen zijn zich daar niet altijd van bewust. Maar het is ook een kwestie van evenwicht bewaren: er zijn teveel mensen en daardoor is er te weinig ruimte voor de dieren. Dus moet je soms voor de dieren kiezen, want doe je dat niet, dan heb je straks nòg meer mensen en geen dieren meer.

omdat mensen dieren kunnen helpen en brengt verantwoordelijkhei over alle diersoorten

Ik heb er bewust voor gekozen om alleen organisaties te steunen die zich om dieren bekommeren (AAP, Greanpeace en enkele lokale initiatieven). Dat is mijn eigen keuze en heeft helemaal niets met egoisme te maken, maar gewoon met prioriteiten. Wie heeft ooit bedacht dat een mens belangrijker is dan een dier? Dat zit tussen ieders oren, maar dieren kunnen zich niet verdedigen. We menen het recht te hebben om ze neer te knallen, uit zee te trekken en op te vreten of aan te schaffen als huisdier om ze vervolgens te laten verrotten. Ik ben blij dat er mensen en organisaties zijn die de keuze voor dieren maken. En kankerfondsen vind ik ook prima werk doen, maar eigenlijk vind ik eigenlijk dat de overheid die pot veel meer zou moeten vullen.

Je kan het ook beide doen. En denk ik afrika lopen ook veel dieren rond die ziek en dat weer overbrengen op mensen.. Het is maar net wat je zelf wilt natuurlijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100