Stel je woont in Baarle nassau op de grens, je voordeur bepaald

Uiteindelijk welk land, Baarle hertog of Baarle nassau, je woont. Stel je wil je voordeur verplaatsen naar de andere kant van grens, kan dit? En ben je dan Belg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Je krijgt geen vergunning voor het verplaatsen van je voordeur als je een huis hebt dat gedeeltelijk op Nederlands en gedeeltelijk op Belgisch grondgebied staat. Dat geeft veel te veel gedoe.

Je wordt geen Belg door in België te gaan wonen, net zo min als je Nederlander wordt door in Nederland te gaan wonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In Baarle Nassau en Baarle Hertog, dat samen het dorp Baalre vormen, bepaalt je voordeur je adres. Het huis verplaats door het verplaatsen van de deur echter niet van plaats. Het huis staat dus nog steeds of in Nederland of in België of in Nederland en België.

Door het verplaatsen van de voordeur, waardoor je een ander adres krijgt, zou je dus in principe kunnen verhuizen naar een ander land. Dit betekent echter niet dat je dan ook meteen een andere nationaliteit krijgt. Je houdt immers je eigen paspoort. Er zijn genoeg Nederlanders, die in het buitenland wonen, maar gewoon Nederlander blijven.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Als ik et goed heb staat er maar 1 huis met de voordeur in nl en de achterdeur in belgie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik werk daar vaak en weet dan ook dat de grens van de grond waarop je woont bepalend is en dus waar je voordeur hangt. .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig was daar afgelopen maand een uitzending van 'Nu we er toch zijn' van Bnn op tv over Baarle Hertog / Nassau. Ze bezoeken ook iemand wiens huis op de grens staat.