Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sex kan een vergelijkbaar genot opleveren als bv. muziek. Waarom rust er in onze maatschappij alleen een taboe op het laatste in het openbaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
714

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ha, die Godelinde;

Zoals jij het uitdrukt zou luisteren naar muziek een soortgelijk orgastisch genot teweeg kunnen brengen als seks. Dat kan misschien en dat is in beide gevallen niet verboden in het openbaar; het is niemand verboden om in het openbaar klaar te komen, zolang de handelingen die daartoe hebben geleid (kleding uitdrukking, vrijen, masturberen, fantaseren) maar niet voor anderen zichtbaar zijn geweest en/of tot overlast hebben geleid. Het is het plegen van de seksuele handeling zelf die in het openbaar als ongewenst wordt gezien en niet het (hopelijke) resultaat, omdat er min of meer cultureel is bepaald dat we daarbij de privacy erg op prijs stellen en anderen er niet mee willen confronteren. Stel je voor dat jij het veel lekkerder doet dan een ander....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

hm.. er rust geen taboe op het luisteren en genieten van muziek geloof ik. Wel in het openbaar genieten van Sex.

Het taboe komt vanuit de kerk, waarin het als onzedelijk wordt gezien om sex te hebben, in combinatie met het algemene gevoel dat sex een prive aangelegenheid is voor 2 personen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het eerder omgekeerd is dat seks in het openbaar publiekelijk nog taboe is....

Muziek helemaal niet denk maar aan festivals straatmuzikanten, kleine standjes met optredens in een winkelcentrum enz..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat ik totaal niet muzikaal ben. Als ik zing dan krult het behang van de muur, als ik piano speel dan brokkelen de wc tegels van de muur.

Het taboe wordt aangewakkerd door stuccers, behangers en tegelzetters die alles weer moeten repareren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals jij je vraag stelt, wordt dat door mij geïnterpreteerd als zijn de dat er op muziek in het openbaar een taboe rust. Sex in het openbaar is aanstootgevend en je zou toc niet graag zien dat er op iedere hoek van de straat een ander nummertje dan muziek wordt vertoont. Dit zeker t.o.v. je (klein)kinderen die je liever ziet genieten van muziek. Het andere moeten ze in opgroeien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sex is sex, muziek is muziek.
het is allebei plezierig, om te doen, om naar te luisteren.
taboe ligt in hoe vrij men is in het beleven van.
daarin verschillen muziek en sex van elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding