Waarom zit er soms een vliegje of iets anders in een urinoir?

Is het om beter te mikken? Een urinoir is zo groot waar zou je het anders moeten laten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mannen zo goed zouden kunnen mikken als jij zegt,
waarom is het dan vaak zo'n vieze troep bij die pisbakken?

Het beste antwoord

"Soms wordt er een matje geplaatst in het urinoir. Dit ter voorkoming van verstopping omdat mensen afval in het urinoir deponeren. Soms bevindt zich op dit matje of op het porselein een afbeelding van een vlieg. Dit trekt de aandacht en bevordert daardoor het juiste richten van de straal.
Ook kan het matje bedrukt zijn met een tekst die zichtbaar wordt nadat erover is geplast. Dit kan bovendien aangewend worden als marketingmiddel door een reclametekst te plaatsen.
Er bestaat ook een urinoirmatje met een voetbaldoel waarbij er een balletje aan de lat bungelt dat geraakt dient te worden. Het balletje verkleurt als het wordt geraakt. Ook dit heeft tot doel het plassen in het pissoir te bevorderen."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Urinoir
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Om mannen te stimuleren daadwerkelijk in de pot te plassen.
Toch gaat het er vaak zat naast!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind een antwoord van een vrouw niet objectief. Jullie hoeven niet te mikken in zo'n ding. Je kunt er echt niks aan fout doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die min slaat nergens op want die vlieg is daar speciaal voor gemaakt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is toch gewoon de reden waarom die vlieg daar zit?
Wellicht zeg ik het een beetje makkelijk voor een vrouw die gewoon op de pot gaat zitten, maar het is wel het juiste antwoord..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raamklaza: je kunt er heel veel fout aan doen.
Wij hoeven wel niet te mikken, maar wij zien vaak genoeg mannen die dat niet doen, of niet kunnen, of niet willen, of dronken zijn of gewoon voor de lol naast de pot pissen...
soms worden ze op zo'n tactische plek geplakt dat ze zorgen dat als je daarop mikt, er zo min mogelijk gespetterd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het trekt de aandacht van de gebruiker en kan dan de straal beter richten. (soms wordt het een doel op zich)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Raamklaza;

Die zijn inderdaad bedoeld om mannen die wat moeite hebben met mikken een doel geven om op te richten. Probleem is alleen wat doe je met mannen die blijven mikken als het vliegje echt blijkt te zijn....