Wat voor straf staat hier op?

Ik zie zojuist 2 jongens wat op een muur schrijven van een winkel tegenover m'n huis. Het is niet met graffiti, maar zou ook niet weten waarmee dan wel.
Wat voor straf staat hierop? Staat er überhaupt wel een straf op?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ze waren minderjarig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Naar bureau Halt om daar een vermanende toespraak aan te horen en daarna naar die winkel om het gekladde te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent me net voor! Ik zou het zeker melden bij de politie, gemeente of eigenaar. Het weghalen kost de winkelier mogelijk veel geld en kan dat verhalen op de vervuilers. De politie kan een lik op stuk beleid voeren of via de stichting Halt een opvoedende straf bedenken (zoals het verwijderen van de rommel).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is onzin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OH wijze Socrates,wilt gij in uw oneindige wijsheid even toelichten wat en waarom dit onzin is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin? Lijkt me een prima antwoord. Er staat echt geen celstraf op, of een geldboete. Via bureau halt wordt een passende straf bedacht, meestal een aantal uur werken en o.a. de troep verwijderen. Dat is meestal ook effectief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je nu iedereen aan het minnen hier? Dan wel even toelichten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Moolkeesje, wil ik ook wel horen, want kinderen krijgen niet zomaar een boete maar een taakstraf inderdaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je weet niet eens hoe oud ze zijn, je weet niet eens om wat voor spul het gaat waarmee ze iets op de muur zetten. voor het zelfde geldt is het krijt lekker logisch om dan naar het politie bureau te gaan.
en nee ik zit niet te minnen dus hou je vooroordeel bij je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kort gezegd, je kan niet weten wat de straf is als je de leeftijd en het object waarmee het gedaan is niet weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het niet weet, moet je iemands antwoord niet als "onzin " afdoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat? als ik het niet weet moet ik iemands antwoord niet als "onzin"afdoen.
het gaat er niet om of ik het nou wel weet of niet het gaat erom dat je dit niet kunt beoordelen als je niet weet hoe oud de daders zijn en met wat voor spul het is aangebracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed lezen heet zoiets jera

Andere antwoorden (1)

Hangt onder andere van de leeftijd van de jongens af.

Bij minderjarige personen, zou een Haltstraf nog een mogelijkheid zijn. Bij ouderen een taakstraf of een geldboete.

Ook kan de eigenaar van de muur de schade gaan verhalen op de daders.
AlphaLimaSierra