Waarom is de KvK uittreksel zo heilig?

Bij vele bedrijven hebben ze een Kvk (kamer van koophandel) uittreksel nodig. Deze mag dan niet ouder zijn dan een jaar (soms half jaar) en andere kan/mag je geen diensten van dat bedrijf krijgen.
Maar ieder malafide bedrijf krijgt (bijna) gratis een kvk nummer, en zelfs verenigingen kunnen ze krijgen.

dus wat is nu precies het nut van een kvk uittreksel als deze aan bijna iedereen word verstrekt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Door de inschrijving waar je best voor moet betalen kunnen mensen nagaan wat voor bedrijf je bent, of je echt bestaat enz.
Het maakt de handel betrouwbaarder en dat is toch wat we willen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is omdat de gegevens die de KvK verstrekt ook geverifieerd zijn, ze zijn juist.
itsme
13 jaar geleden
Hoewel ik het vaak onzin vind dat er om een uittreksel gevraagd wordt en een uittreksel makkelijk te vervalsen is, staat er veel informatie in die niet op een andere manier te verkrijgen is.
Tevens kan een bedrijf ook zelf een uittreksel opvragen en als er dan dingen anders zijn dan weten ze meteen dat er iets niet klopt.
Ook koppelt het een bedrijf aan een of meerdere personen, zodat ze weten dat een persoon mag tekenen voor een bedrijf. Vaak mag een 2e man maar tot een bepaald bedrag tekenen, bijvoorbeeld tot 10.000.-
Hij kan dan wel een nieuwe kopieerapparaat kopen maar geen nieuwe mercedes in naam van dat bedrijf