Mag de werknemer ( met een depressie) ten alle tijde zijn behandelaar zelf uitkiezen ( zijn voorkeur laten gelden )?

Het´ cruciale´ is dat de werknemer zich heeft aangemeld bij een behandelaar dichtbij zijn eigen woonplaats maar dat er een ?... wachtijd ( maand of langer ) is om daar terecht te kunnen.
De werkgever stelt voor om binnen 1 a 2 weken terecht te kunnen bij een andere behandelaar maar dat is in een verder gelegen stad ( zo´n 60 km ).
O.a. is het zo dat de werknemer niet kan autorijden i.v.m. zijn klachten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Werkgevers schakelen vaak zelf psychische hulp in omdat ze dan zelf invloed kunnen uitoefenen op de info die ze krijgen en de voortgang.
Je bent verplicht mee te werken aan je reïntegratie en dus mee te werken aan alles wat je sneller beter zou kunnen maken. Maar als je bang bent om te rijden is het wel een optie om toch maar eens bij de bedrijfsarts aan te schuiven en je probleem voor te leggen. Mogelijk dat je bedrijfsarts kan adviseren om de twee weken vertraging voor lief te nemen aangezien het reizen meer stress voor je oplevert. Ik zou het zeker proberen, en neem zelf maar het initiatief, dat spreekt alleen al voor je.
Veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja je bent ziek en de werkgever wil de werknemer zo spoedig mogelijk weer arbeidsgeschikt hebben
Het niet accepteren van deze bemiddeling is niet mogelijk

Toegevoegd na 56 seconden:
Er rijden ongetwijfeld bussen en treinen over deze afstand. En tijd is niet van toepassing.
ronron1212
13 jaar geleden
De werkgever moet tegenwoordig aan kunnen tonen dat ze er actief werk van maken om hun werkgevers zo goed mogelijk te begeleiden bij het ziekteproces. De werkgever heeft de verplichting om er alles aan te doen om de ontstane situatie zo snel mogelijk te verbeteren. Je zal dus moeten doen wat je baas vraagt anders trek je aan het kortste eind als het er op aan komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je werkgever heeft niets te zeggen over je behandeling, daar heb je zelf de keuze over.