Waarom lopen sommige mensen op de roltrap?

Zijn ze gewoon ongeduldig of willen ze een punt maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (14)

Ik doe het omdat het gewoon sneller gaat. 't Is niet dat ik haast heb, maar ik vind het zonde van mijn tijd om maar rustig te wachten tot het ding boven is.

Mocht de roltrap in kwestie erg druk zijn, dan blijf ik (me verbijtend) wel gewoon staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de meeste mensen het doen om sneller boven te zijn. Lopen gaat veel sneller dan wachten tot de roltrap je boven heeft gebracht.
13 jaar geleden
dan zijn ze nog sneller op de plek van hun bestemming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de aanloop naar de roltrap heb je een bepaald tempo. Het tempo van de roltrap is vaak trager, zeker als je net als ik lange benen hebt. Daarnaast moet ik vaak de trein halen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik doe het ook regelmatig en ik zou zeggen, waarom ook niet. het feit dat er een roltrap is, wil toch niet zeggen, dat je je benen niet meer mag/hoeft/wil gebruiken!!
dat doe ik niet omdat ik haast heb, of ongeduldig ben, of dat ik een punt wil maken. ik doe dat gewoon, omdat ik ondanks het gemak van de roltrap ook mijn eigen spieren wil gebruiken. daar is niks mis mee, het is alleen maar goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de roltrap is juist uitgevonden om te lopen en dus de doorstroming te bevorderen. (ben ff de naam kwijt van wie.) Als het druk is, krijg je juist een opstopping bij de roltrap. In de Londense metro kun je dit heel mooi zien: als je niet wil lopen sta je rechts, en links hou je vrij voor degenen die lopen, om bijv. de metro te kunnen halen. (ga dus vooral niet links staan, want je krijg gelijk commentaar!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om sneller boven/beneden te zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De roltrap gaat eigenlijk wel traag. Ik denk dat veel mensen het doen om zich te haasten. Of misschien omdat die roltrap traag gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad zoals velen zeggen: sneller boven zijn maar ik denk ook dat sommige mensen niet graag onnodig stil staan terwijl ze ergens heen willen. Onrust, ongeduld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had een roltrap in mn school en die ging moeilijk langzaam(zoals heel veel roltrappen) en heel veel mensen(ik ben er daar 1 van) hebben niet het geduld om dan te wachten tot ze boven zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een roltrap is helemaal niet bedoeld om stil te staan, maar om al lopend sneller boven/beneden te zijn. Alleen zijn sommige mensen zo lui dat ze zich laten meevoeren door de roltrap.

Geeft niets, doe ik ook meestal. En als ik wel loopt, dan kun je ervan op aan dat ik er niet mee bezig ben een punt te maken. Ik weet niet eens wat dat punt dan zou zijn. Ik wil gewoon mijn trein halen, zo raar is dat toch niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik wel *loop*. Welterusten!
Nou kijk. Is de lichamelijke beweging, is goed voor de mensen. Is zeg maar soort sport. Dus lopen op de roltrap is dat het is sporten dus goed, en dat ook nog is het sneller.
Bovendien! Nooit vergeet de engelse roltrapse motto! Roep ze overal waar de roltrap is in de engelse: Walk left! Stend Right! Dus dat de bedoeling is dat je loopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat de meeste mensen zich onbehaaglijk voelen op een roltrap. zelf ben ik altijd blij dat ik veilig op en af kan stappen zonder mezelf voor schut te zetten. haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij willen ze afvallen.

Nee hoor

De meeste doen het omdat ze sneller boven willen zijn.
Sommige kinderen doen het ook om te spelen de trap beweegt en jij probeert er over te lopen..
En ten slotte een roltrap kan ook nog altijd defect zijn.