Het nieuwe studie jaar gaat weer in en ik heb een vraag aan mensen die een militaire opleiding volgen. Zie verder info.

Ik zit in het vierde jaar van het vmbo en ga 22 augustus weer beginnen met de middelbare. Ik heb interesse in militaire functie in een van de strijdkrachten hier in nederland (weet nog niet wat). Ik zou graag willen weten hoe een opleiding bevalt en wat er allemaal omheen speelt. Ik zou dat graag willen horen van mensen die net beginnen, al een jaar bezig zijn of net klaar zijn. Alle info is welkom als het maar bij het onderwerp blijft. Ik zou dit graag willen horen want het is erg belangrijk voor mij en mijn keuze.
Alvast bedankt en vriendelijke groet adam090

Toegevoegd na 2 minuten:
Mensen die er mee zijn gestopt zijn natuurlijk ook welkom.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hallo, Dit is natuurlijk niet echt een specifieke vraag. Want wat wil je nou precies weten? Ik heb een militaire opleiding afgerond en zit nu in een militaire vervolgopleiding. Wat ik zo zonder specifieke vragen kan vertellen is dat het een totaal ander wereldje is als de burgerwereld. Je wordt lichamelijk goed op de proef gesteld en het is geen overleg. Wanneer er je gezegd wordt iets te doen of te laten, dan doe of laat je dat zonder discussie. Het is ook werkelijk niet een baan, maar een 'manier van leven' alhoewel dit natuurlijk wel binnen de grenzen blijft. Wanneer je vrij bent, ben je natuurlijk gewoon vrij. Alleen zijn die tijden lang niet altijd van 8 tot 5. Het is een cultuur apart vergeleken met de 'burgerwereld'. Je ziet tijdens de AMO ( voor als je de Landmacht bedoeld ) hele andere kanten van mensen. Dit is voor sommigen een reden ermee te stoppen. Voor mij was dit juist één van de redenen er mee door te gaan. Inmiddels heb ik al wat parate ervaring want ik ben nu wat langer als een jaar uit de eerste militaire opleiding. Ik hoop, ondanks dat je geen specifieke vraag hebt, toch wat nuttige informatie te hebben gegeven.

Bronnen:
Eigen ervaring