Waarom word de huurtoeslag tegenwoordig overgemaakt door het ministerie van Financiën en niet meer door de Belastingdienst?

Waarom is dat gewisseld van dienst?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sinds wanneer is dit dan, laatste wat ik heb gezien was gewoon de belastingdienst
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze maand en de vorige maand stond bij de huurtoeslag, het ministerie van Financiën in plaats van de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt viel mij ook op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is ook bij de kinderopvangtoeslag het geval. Viel mij ook al op.
ronron1212
11 jaar geleden
De belastingdienst is een onderdeel van het ministerie. De Belastingdienst, onderdeel van het ministerie van Financiën, heft en int de belastingen.

Het beste antwoord

Huurtoeslag wordt aangevraagd bij en uitbetaald door Belastingdienst/Toeslagen. Het Ministerie van Infrastructuur en Milieu (IenM) is verantwoordelijk voor de Wet op de huurtoeslag, de begroting van de Huurtoeslag en het beleid.

Het ministerie van Infrastructuur en Milieu (IenM) ontstond onder het kabinet-Rutte I door een fusie van de voormalige ministeries van Verkeer en Waterstaat en Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer.

Toegevoegd na 5 minuten:
De Belastingdienst - onderdeel van het ministerie van financiën - voert dus uit. Verantwoordelijk is het ministerie van Infrastructuur en Milieu met als minister Melanie Schulz van Haegen.
Bronnen:
fisbel