Diana, godin van de jacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brigit, Diana, Flora, Irene, Isis.

Maar je kan je kind natuurlijk ook Allah noemen, dan zijn er in totaal 13 in Nederland... (http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/allah)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Athena bijvoorbeeld....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Venus
Hera
Helena
Aphrodite
Freya
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helena is toch geen godin? Dat was de mooiste vrouw van de wereld en tevens de geschaakte vriendin van Paris (toch?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Was inderdaad geen godin. Was volgens de verhalen wel net zo knap als de godin Aphrodite, waardoor ik even in de war was.
Afgezien van de al eerder genoemde goden en godinnennamen ook nog:

Devi, genoemd naar het vrouwelijke principe binnen het hindoeïsme, betekent letterlijk 'godin'

Luna, de Romeinse godin van de maan

Selene, de Griekse godin van de maan

En misschien vind je hier nog andere namen tussen die je aanspreken:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_goden_en_godinnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aurora, Aphrodite,Athena,Luna,Lucina,Gerda, Freya,Erna,
Fatima,Aisha,Diana, Irene,Persephone(perseefonee uitspr)
Flora,

Eros, Evan,Dorus,Glen, Han, Helios,Ares,
amc
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Waarom die min? Ik ben benieuwd wat hier fout aan is, het zijn nl.allemaal godinnen en goden!
Godinnennamen die ik mooi vind om aan een kind te geven:
Aurora (dageraad),
Gea (aarde),
Gerda (schoonheid),
Iris (natuurkracht, regenboog),
Marcia (groeikracht),
Anna (het beginnende jaar).

Godennamen:
Lydios (bevrijding van zorgen),
Fascinus (van de kinderen),
Boreas (noordenwind),
Victor (overwinning),
Xanthos (rijkdom),
Widar (stilzwijgendheid),
Janus (van de tijd, van begin en einde),
Auster (zuidenwind),
Fabulius (van het spreken).
Amadea
13 jaar geleden
Juno (Juna mag ook) (overigens: Juno is de latijnse variant voor de godin Hera)

Isis (moeder van Juno/Hera)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de naam van elke willekeurige god voor je kind gebruiken, zolang je hem maar mooi vindt en denkt dat je kind hem ook mooi zal vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spit de bijbel door je kan je kind noemen zoals jij zelf wil en wat jij mooi vind...die keus is altijd aan jou en dat bepaald niemand anders voor je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de bijbel staat toch maar de naam van één god en het lijkt me nou niet zo handig om je kind daar naar te noemen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan je kind noemen zoals je zelf wil, het is jou vlees en bloed en ik zou niet accepteren dat een ander de naam kiest...dat zou extreem belachelijk zijn! ook al is het een god whatever, take it or leave is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De naam van god?? Heeft Hij dan een naam??
Freia, een Germaanse godin, is een meisjesnaam. Verder Flora, Diana of Juno.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor meisjes freya skadi malin
voor jongens frey loki
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezus, Mohammed
Maria

Toegevoegd na 1 minuut:
Maria is overigens geen godin.......
Mohammed een (volgens sommigen de ) profeet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb pasgeleden een heel mooi boek geleend van de bieb over engelen van Doreen Virtue. Ze heeft ook een godinnenorakel gemaakt. Daarin vind je vast veel inspiratie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diana
Juno
Minerva
Venus
Vesta
Phoebus
Hera
Ares
Hermes
Hestia
Ceres
Pluto
Eros
Rhea
Latona
Leto
Persephone

Sommige namen betekenen hetzelfde maar dan is bijv. de een in het Grieks en de ander in het Romeins
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan alle namen gebruiken. Maar ik zou mijn kind nooit Bacchus willen noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Wel leuk voor een hond!