wat zijn de negatieve kanten van hypnotherapie, zo die er al zijn; wat kan er voor vervelends gebeuren? gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het grootste gevaar is dat je je achteraf ineens dingen herinnert die nooit gebeurd zijn, al dan niet gepaard gaand met beschuldigingen richting anderen.

Dit kan overigens ook met een andere (psycho)therapeut gebeuren.

Onderschat dit probleem niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je me daar wat meer over vertellen? beschuldigingen richting anderen? dingen die nooit gebeurd zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er zijn helaas situaties ten overvloede bekend waar door therapeuten, zowel de 'gewone' als de hypnotherapeuten suggesties gewekt werden, die suggesties leverden 'verloren' herinneringen op, bijvoorbeeld aan seksueel misbruik. Achteraf gezien blijken veel van de gebeurtenissen die men zich eerst niet kon herinneren ook daadwerkelijk niet gebeurd te zijn, dit is echter iets waar je pas achter zou kunnen komen als het al te laat is en er al mensen in de gevangenis zitten.