Welke opties heb je bij ongewenste zwangerschappen?

N.a.v. het nieuws dat er in Frankrijk weer dode babylijkjes zijn gevonden. Stel je raakt ongewenst zwanger, bevalt omdat je abortus niet kan/mag doen, en dan; wat zijn er voor opties anno 2010?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Abortus voor de vierde maand.
Het kind ter wereld brengen en afstaan ter adoptie.
Er zijn tehuizen voor ongehuwde zwangere meisjes (minderjarigen) die in de eerste plaats worden geholpen om het kindje te houden. Kan dat niet, dan worden ze geholpen bij het afstaan van het kindje.

Volwassen vrouwen kunnen in Nederland naar een abortuskliniek. Ook daar is ruimte en tijd om een eventueel besluit te heroverwegen, en te zoeken naar een andere oplossing.

Het is maar zelden dat een vrouw geen last heeft van een eenmaal ondergane abortus. Ondanks wat de vrouwen in de zestiger jaren riepen: Baas in eigen buik, is een abortus niet een eenvoudig iets, maar soms toch de laatste mogelijkheid.

In Oost Europa is abortus de gewone methode voor geboortebeperking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kind liefdevol ontvangen en er voor zorgen!

Daarna zorgen dat je nooit meer ongewenst zwanger raakt. Dat hoeft anno 2010 echt niet meer!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zo goed niet makkelijk is je kind afstaan voor adoptie.

Onbedoeld zwangere vrouwen die momenteel afstand willen doen van hun kind, moeten een ingewikkelde procedure doorlopen om de belangen van het kind te borgen en de vrouw een weloverwogen besluit te laten nemen. De Raad voor de Kinderbescherming heeft de regie over de procedure, Bureau Jeugdzorg krijgt de voorlopige voogdij over het kind, de aspirant adoptieouders moeten adoptie aanvragen en dan is het de kinderrechter die oordeelt wie het gezag over het kind krijgt. Dat alles duurt drie tot zes maanden. Daarna heeft de moeder nog een jaar om terug te komen op haar besluit. Aan het eind van die periode is de afstand definitief.

Toegevoegd na 57 seconden:
Dit geldt voor Nederland.
Ik weet niet hoe de wetten daaromtrent in Frankrijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan je een kind nog beter voor adoptie afstaan,
Het is in ieder geval je plicht om te zorgen dat het kind ergens een kans heeft,
En anders hadden ze het kind bij een ziekenhuis of weeshuis voor de deur kunnen leggen dan weet je in ieder geval zeker dat iemand het kind vind en zal opvangen.