De naam van iemand gebruiken, suggesties of expliciet, mag dat in een reclame?

Bijvoorbeeld als de Calvé reclame met Pieter van den Hoogenband als jong jongetje die niet kan voetballen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat mag alleen met toestemming maar als er geen naam wordt genoemd en het is een hint naar iemand kan het wel. Soms wordt het voor de rechtbank uitgevochten en dan beslist de rechter of het mag of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK heb gewoon aangenomen dat Pieter daar geld voor heeft gekregen. Zou het niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dat denk ik ook wel, anders hadden de kranten er wel bol van gestaan.

Andere antwoorden (2)

Dat mag alleen met toestemming van de betreffende persoon. Anders schend je zijn privacy.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
reken maar dat ie daar gewoon voor betaald wordt.